امارات فوتباليست هاي ما را تنبل مي‌کند خبر(همه چیز از همه جا)
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

امارات فوتباليست هاي ما را تنبل مي‌کند

قانون ، حشمت مهاجراني - فوتبال ايران از لحاظ پتانسيل يکي از غني ترين ها در آسيا است . من سالها در ليگ هاي عربي مربيگري کرده و تفاوت هاي فوتبال بين ايران و ساير کشورهاي آسيايي را به چشم ديده ام. در ايران مهره هاي با استعدادتري پرورش پيدا مي کنند و در شرايط خوب فوتبال مي توانند به سطوح بالاي فوتبال جهاني دست پيدا کنند . ولي در بعضي مواقع بازيکنان به دليل بحث اقتصادي بهتر در کشورهاي عربي از جمله امارات راهي اين کشور مي شدند . شرايط مالي مناسب کشورهاي عربي باعث شده بازيکنان از کشورهاي بزرگ راهي اين کشور شده و بخشي از دوران فوتبال خود را در کشورهاي عربي گذاشته و پيشرفت نکنند . البته ليگ عقب افتاده عربي در سالهاي اخير با سرمايه گذاري گسترده روي فوتبال پايه در حال گسترش بوده و مدارس فوتبال به شکل عجيبي در اين کشور در حال راه اندازي است .
در اينکه فوتبال امارات سطح پايين تري از فوتبال ايران دارد شکي نيست . بازيکنان ايراني در ليگ ما شرايط غيرقابل مقايسه اي با ليگ امارات دارند ولي همين پايه سازي در مدارس فوتبال مي تواند اين کشور را در آينده اي نزديک به يکي از مهم ترين حريفان ايران تبديل کند . چرا که به اين صورت بازيکناني که سن پاييني دارند فوتبال را به صورت عقلاني و منطقي ياد گرفته و با روشهاي نوين فضاسازي و فضا شناسي ، بازي با توپ و بدون توپ آشنا مي شوند .
فوتبال ايران از نظر من در حال حاضر بالاترين سطح فني در فوتبال آسيا مي تواند داشته باشد . ايران مي تواند مانند ‍ژاپن بازيکنان بسياري را به ليگ هاي حرفه اي دنيا مانند ليگ هاي اروپايي معرفي بکند ولي متاسفانه عدم برنامه ريزي در فوتبال ايران به اين رشته لطمه زده است و همين مسئله باعث مي شود بازيکنان با مبالغ کلان راهي ليگ هاي عربي مانند امارات شوند . کي روش استاد برنامه ريزي در فوتبال است من با کار او در ليگ فوتبال امارات آشنايي داشتم . براي اينکه اجازه ندهيم فوتبال اين کشور عربي از ما جلو بزند بايد از حاشيه دوري کرده و سازماندهي خوبي روي اتفاقات فوتبالمان بکنيم .
در تاريخ فوتبال ايران بازيکنان بزرگي چون غلامرضا مظلومي در الوصل ، حسن روشن در الاهلي بازي کرده اند. بعد از حضور اين افراد تعداد ايراني هاي ليگ هاي عربي افزايش پيدا کرد ولي افت ايراني هاي حاضر در ليگ امارات فقط به علت سطح پايين فوتبال اين کشور نبود . علت اول حضور ايراني ها در ليگ امارات شرايط مالي مناسب بود . پس از آن نزديک بودن ايران به امارات مهم ترين علت بود . در اين کشور ايراني هاي زيادي وجود داشته و آنها احساس غربت نمي کردند . همچنين رفت و آمد به ايران کار سختي نبود . در اين شرايط ايراني ها خودشان مقصر افتشان بودند . چهره هاي ايراني زيادي راهي ليگ هاي عربي شدند و نتوانستند بدرخشند . يکي از علل اين مسئله اين است که شرايط جوي امارات به شدت گرم بوده و بازيکني که به راحتي 7 کيلومتر در زمين مي دود به زحمت چهار کيلومتر در زمين امارات مي دود . البته اين شرايط براي بسياري از بازيکنان ايراني و غير ايراني يکي است . چرا که در شرايط جوي سنگين به هيچ وجه نمي توان با سرعت بالا در تمام دقايق يک بازي فوتبال دويد . رطوبت سنگين موجود در هوا به بازيکنان اجازه تنفس مناسب را نمي دهد و در شرايط جوي سنگين باعث افت بدن آنها مي شود . در کنار اين مسئله عدم استراحت به موقع و تغذيه مناسب باعث مي شود بازيکنان کنترلي روي بدن خودشان نداشته باشند و به تدريج از آمادگي بدني ايده آل فاصله گرفته و اوت شوند . البته من قصد توهين به بازيکنان ايراني حاضر در ليگ هاي امارات را ندارم ولي متاسفانه گاهي شاهد هستيم بازيکنان با حضور در ليگي که به خوبي فرصت نشان دادن خود و درخشش براي پيشرفت در اين رشته را دارند واقعا از تمام قواي خودشان استفاده نمي کنند در حالي که مي توانند خيلي بهتر عملکرد خود را به نمايش بگذارند . البته نمي توان گفت که بازيکنان ايراني همگي دچار افت شده اند ما در تاريخ فوتبال شاهد اين بوديم که بازيکناني مانند کريمي ، شجاعي و نکونام در امارات بازي کرده و راهي ليگ هاي اروپايي شدند . من در مورد بازيکنان ديگر نمي خواهم از لغت تنبلي استفاده کنم ولي با مراقبت بيشتر مي توان قوي تر عمل کرد .
اخيرا فدراسيون فوتبال امارات به دليل مسائل سياسي بازي دوستانه با تيم ملي ايران را لغو کرد . من دوست ندارم براي تبيين اتفاق افتاده براي فوتسال وارد مسائل سياسي شوم ولي متاسفانه مديران فوتسال اين کشور کاملا غيرحرفه اي عمل کردند و مسائل سياسي را با مسائل ورزشي مداخله دادند . مشکل اصلي اينجا بود که فدراسيون فوتبال ايران به واسطه واسطه خوب کيروش با مسئولان فوتبال امارات قرارداد نبسته بود و همه چيز در حد يک نامه نگاري ساده بود. با اين حال ايران نبايد به سادگي از اين قضيه بگذرد . بايد از امارات شکايت و ادعاي خسارت کرد . کي روش در سال 2001 مربي ملي امارات بوده ولي نبايد در اين زمينه سهل انگاري مي شد . در اينکه امارات تيمي پايين تر از ايران است شکي نيست ولي نبايد شرايطي فراهم مي شد که در برابر امارات به شرايطي مواجه شويم که نتوانيم کاري را از پيش ببريم . اماراتي ها خودشان هم به خوبي مي دانند پايين تر از ايران هستند . برتري مطلق نيروي انساني ايران نسبت به امارات براي همه واضح است و فدراسيون فوتبال ايران بايد برخوردي قاطع با مسئولان فوتبال امارات داشته باشند که بحثي کاملا ورزشي و حرفه اي را سياسي کردند . هيچ دليلي براي لغو بازي دوستانه وجود نداشت و به نظرم هم در آينده شاهد برخورد مسئولان فدراسيون فوتبال ايران خواهيم بود. به هر حال در کنار آنکه اماراتي ها فعلا رقيبي براي ما نيستند اما باز هم بخاطر هزينه هايي که در فوتبال مي کنند بايد آنها را زير نظر داشته باشيم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نويسندگان : امیرحسین زینلی
  • تاريخ: شنبه 27 خرداد 1391برچسب:امارات,

  • khabarfarsi

    امیرحسین زینلی

    khabarfarsi

    http://khabarfarsi.loxblog.com

    خبر(همه چیز از همه جا)

    امارات فوتباليست هاي ما را تنبل مي‌کند

    خبر(همه چیز از همه جا)

    ایمیل:amir_rko1995@ymail.com خــــــــبـــــــــر(هـــــمــــــه چــــیـــــز از هــــمـــــه جــــــا)

    خبر(همه چیز از همه جا)