راهنما خرید و اجاره خانه خبر(همه چیز از همه جا)
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

راهنما خرید و اجاره خانه

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به تازگی به فکر بازسازی خانه کلنگی یا ساختن زمین متروکتان افتاده اید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم ما سعی کردیم در اینجا تمام مواردی که مربوط به مشارکت و ساخت ملک های کلنگی است و می تواند کمک حال شما باشد و از طرفی اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهد، جمع آوری کنیم تا در زمان کوتاه تر و با اطلاعات بیشتر و دقیق تر تصمیم گیری کنید.

● اولین شروط مشارکت

برای ساخت و ساز یک زمین یا یک خانه قدیمی یا ساخت یک خانه کلنگی به صورت مشارکتی به چند نکته مهم باید توجه داشت: فردی را که وکالت ملک یا زمین را به ایشان واگذار می کنید حتما باید فردی قابل اطمینان و امین باشد، به این دلیل که این فرد بعد از گرفتن وکالت قدرت این را دارد که از نظر قانونی خود را مالک واقعی بنامد و اما راه حل قانونی برای اینکه فرد مذکور نتواند ادعای مالکیت داشته باشد این است که باید ۳ دانگ ملک به نام مالک اصلی باشد و بابت ۳ دانگ دیگر چک دریافت شود و تا پایان کار چک نزد مالک بماند و ساختمان طبق قرارداد تقسیم شود.

پس از دادن وکالت به پیمانکار یا (موکل) چند مرحله باید انجام شود که عبارتند از:

الف) اندازه گیری متراژ

ب) هماهنگی با شهرداری

ج) بیمه، د) تخریب

ه) ساخت و ساز

 

 

● نکات مهم در اندازه گیری متراژ

نقشه بکشید

متراژ باید به صورت دقیق توسط مهندسی که می خواهد کار نقشه کشی را انجام دهد اندازه گیری شود و پس از آن ماکت جزئی از کار ساخته شود و تعداد طبقات و متراژ هر طبقه و زیربنا به دست آید. نقشه ساختمان، باید دست مهندسی داده شود که مدرک تحصیلی معتبر داشته باشد که بتواند راه اندازی ساخت و ساز را تصدیق کند، اگر مهندسی که قرار است این قسمت از کار را برعهده بگیرد همان مهندسی باشد که قرار است مرحله ساخت و ساز را نقشه کشی کند بهتر می تواند نظریه های خود را اعمال کند. بهتر است بدانید که این کار، کار یک مهندس معمار نیست، زیرا مهندس معمار کار نقشه کشی طبقات را انجام می دهد: مانند قرارگرفتن آشپزخانه، اتاق خواب ها و حمام و… پس این مرحله (یعنی اندازه گیری متراژ) مرحله مهمی است زیرا طبق آمار از هر ۱۰۰ نفری که این مرحله را دقیق انجام نمی دهند ۴۰ نفر به مشکل برمی خورند و کارشان ناقص و ناتمام می ماند.

 

 

● هماهنگی با شهرداری

مراقب شهرداری باشید

در این مرحله مالک باید با شهرداری منطقه مربوطه هماهنگی های لازم را به عمل آورد تا جواز ساخت صادر شود؛ در غیر این صورت پس از مدتی شهرداری جلوی ادامه کار را می گیرد، شروع کار بدون جواز شهرداری باعث پیگرد قانونی و جریمه می شود، شهرداری منطقه باید با تمام کسانی که در منطقه در حال ساخت و ساز هستند، مرتبط باشد تا از روند کار آنها مطلع باشد و تحقیقات لازم را به جا آورد تا درصورت وقوع مشکل آن را با سرعت بالا برطرف کند و اما مدارک لازم برای صدور جواز شامل: سند مالکیت، بنچاق، برگه عوارض شهرداری و کارت شناسایی است. در ضمن فرقی ندارد که برای دریافت جواز مالک به شهرداری مراجعه کند یا موکل؛ زیرا شهرداری از هرکدام اسناد خاص خود را دریافت می کند. همچنین هزینه ای هم که در قبال جواز، تخریب و ساخت باید پرداخته شود بستگی به متراژ ملک دارد. به طور مثال، برای یک خانه ۱۰۰ متری ۸ میلیون تومان هزینه باید پرداخت شود و اما خانه هایی که دارای بافت بسیار فرسوده ای هستند شامل پرداخت این هزینه نمی شوند و باید هزینه بیشتری در مرحله تخریب پرداخت کنند.

 

 

● تخریب

درست خراب کنید

پس از صدور جواز و بیمه، مرحله بعدی برای افرادی که ملک کلنگی دارند، مرحله تخریب است. این مرحله مرتبط با مرحله بیمه است؛زیرا اگر هنگام تخریب برای خانه های مجاور اتفاقی بیفتد، بیمه از آنها حمایت می کند. همچنین افرادی که ساخت وساز مشارکتی را روی زمین بایر انجام می دهند دردسرهای مرحله تخریب از جمله نگرانی ها و حوادث این مرحله را ندارند و از نظر زمانی کارشان سریع تر پیش می رود. در قسمت تخریب باید نکات ایمنی از جمله بستن داربست و توری برای جلوگیری از ریزش مصالح و همچنین بستن اطراف کار در حد ۲ متر رعایت شود تا مشکلی برای کارگران و مردم در حال تردد ایجاد نشود، ماشین های تخریب معمولا بیشتر از ۳روز کار نمی کنند و در این ۳روز عمل تخریب بزرگ انجام می شود، هزینه این ماشین ها به صورت استاندارد در هر روز بین ۱۰۰ تا ۳۰۰هزار تومان است. زمان تردد این ماشین ها و درکل زمان تخریب از ۸ صبح تا ۷ بعدازظهر است. جالب است بدانید که همسایه هایی که از تولید سروصدای این ماشین آلات اذیت می شوند، می توانند به مراجع قانونی شکایت کنند که باعث جریمه مالک و ابطال جواز کار می شود. همچنین پیشنهاد می شود که کارگران در این مرحله به صورت روزمزد کار کنند، زیرا کار در این مرحله به صورت کنتراتی، با سرعت بالا ولی بی دقت انجام می شود.

 

 

● ساخت و ساز

حالا وقت ساختن است

مرحله بعد از تخریب مرحله ساخت و ساز و آخرین مرحله این پروژه کاری است. این مرحله اگر به صورت استاندارد جلو برود بین ۵/۱ تا ۲سال به طول می انجامد اما باز هم بستگی به متراژ و تعداد طبقات پروژه دارد، به طور مثال میانگین زمان تحویل پروژه ای ۱۰۰ متری، ۴ طبقه و ۸ واحدی یک سال است و متراژ ۲۰۰ متر ۲سال.

 

 

● اجاره​نشین​ها

از قدیم گفته اند: «اجاره نشینی، خوش نشینی» با توجه به شرایط کنونی که مستاجرهای بی نوا مجبورند اجاره بهای خانه موردنظرشان را به دلار پرداخت کنند، هنوز هم می توانیم بگوییم اجاره نشین هستیم و خوش نشین؟ بعید به نظر می رسد. به هرحال ما در اینجا سعی کرده ایم مطالب به دردبخوری از جمله: اجاره بهای مناطق مختلف شهر، تاثیر عوامل مختلف بر بالارفتن اجاره بها و… برای مستاجرهای عزیز جمع آوری کردیم. مستاجرهای عزیز خواندن این مطلب برای شما خالی از لطف نیست…یکی از مهم ترین نکاتی که در اجاره مسکن شنیده می شود، بالارفتن قیمت اجاره ماهانه ملک است که صاحبخانه ها با توجه به دلایل خاص خود درخواست اجاره بهای بیشتری دارند که البته باز هم بستگی به نیاز مالک دارد و اگر شرایط شما با شرایطی که صاحبخانه برای اجاره ملک خود گذاشته است همسان نباشد، خانه اش را به شما اجاره نمی دهد یا قرارداد را تمدید نمی کند (مالشه، اختیارشو داره!!) تمام آپشن هایی که یک خانه دارد در مبلغ اجاره بها و ودیعه تاثیرگذار است، این آپشن ها عبارتند از: پارکینگ، انباری، آسانسور، سیستم گرمایشی و سرمایشی، استخر و سونا، پارکت و متراژ ساختمان. از عوامل مهم تر تاثیرگذار در قیمت، منطقه و طبقه ساختمانی ملک است، به طور مثال در خانه های بدون آسانسور طبقه اول ۲۰درصد گران تر از طبقه دوم و سوم است یا مناطق ۵ و ۲ در شمال شهر بسیار گران تر از جنوب و شرق تهران است، تعداد افراد خانواده نیز برای برخی از مالکان حائز اهمیت است، به طور مثال یک زن و شوهر جوان که فرزندی ندارند نسبت به خانواده ای که ۳ فرزند کوچک دارند، راحت تر می توانند خانه موردنظر خود را اجاره کنند. پارکینگ هم از آن دسته امکانات اجباری برای آن دسته افرادی است که ماشین دارند و با توجه به کمبود جای پارک در تهران و خیابان های اطراف این فاکتور بسیار مهم است و حدود یک تا ۲میلیون در مبلغ ودیعه یا ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان روی اجاره ماهانه تاثیر می گذارد.

 

 

● بهترین محل ها نسبت به سرمایه

اگر سرمایه شما بین ۳۰ تا ۶۰ میلیون است، ما به شما خیابان های نیروی هوایی واقع در شرق تهران را پیشنهاد می کنیم که سکوت و آرامشی چشمگیر دارد؛ اگر ساکن شرق تهران هستید می توانید برای اجاره یک ملک معقول روی این منطقه حساب کنید. اگر به سمت جنوب شرق تهران حرکت کنید متوجه می شوید مناطقی مانند میدان شهدا، خیابان ۱۷شهریور و خیابان پیروزی جزو بهترین محله های آن منطقه هستند. مزیتی که این مناطق دارند در دسترس بودن تمامی نیازهای روزمره یک خانواده اعم از سوپرمارکت، نانوایی، خشک شویی و… است. با داشتن ۲۵ تا ۵۰ میلیون سرمایه می توانید خانه ای با تیتراژ ۴۰ تا ۹۵ متر اجاره کنید (فراموش نشود که وجود پارکینگ و طبقه مناسب روی اجاره حتما تاثیر می گذارد). غرب تهران هم آب و هوایی نسبتامناسبی دارد و با داشتن ۳۰ تا ۷۰ میلیون تومان می توانید خانه ای با متراژ ۴۰ تا ۸۰ متر در خیابان های شهران یا صادقیه رهن کنید. محله هایی مانند سعادت آباد، شهرک غرب هم از بهترین محله های غرب تهران هستند که قیمت شان به مراتب بالاتر از محله های دیگر است.

 

 

● شهرک های ارزان

مشکل مسکن مشکلی است که اکثریت مردم کشور ما با آن دست به گریبان هستند، قیمت های سرسام آور و نجومی، شلوغی و سروصدا و ترافیک، معضل جای پارک نمونه های کوچکی از این مشکلات بی پایان است اما در چند سال اخیر با احداث شهرک هایی در حومه تهران با قیمت هایی مناسب و آب و هوای مطلوب شاهد برطرف شدن نسبی این مشکلات برای قشر متوسط جامعه بوده ایم. شهرک هایی مانند دهکده المپیک، پیکان شهر در جاده ایران خودرو و شهرک پردیس واقع در رودهن با پرداخت ۲۰ میلیون ودیعه و اجاره بهای ماهانه ۴۰۰ هزار تومان خانه هایی با متراژ ۱۴۰ تا ۲۰۰ متر در اختیار شما می گذارند.

 

 

● چقدر سرمایه دارید؟

فاکتورهایی مانند: متراژ ، طبقه مناسب، انباری، پارکینگ و باقی امکانات روی قیمت خرید تاثیرگذار هستند و اما اگر قصد خرید خانه ای لوکس در منطقه ای مناسب هم از نظر تجاری و هم از نظر آب و هوایی را دارید و می خواهید مبلغی بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان را هزینه کنید، به شما شمالی ترین نقاط خیابان سهروردی، شریعتی و ولی عصر را پیشنهاد می کنیم و اگر قصد خرید خانه ای استاندارد با قیمت پایین تر (بین ۱۲۰ تا ۲۰۰) میلیون را دارید، مناطق مرکز و شرق تهران از جمله پیروزی، بهارستان و رسالت را پیشنهاد می کنیم. می توان برای خانه های غیراستاندارد بسیار قدیمی صفت فرسوده را به کار برد. این خانه ها بیشتر در جنوبی ترین مناطق تهران هستند مثل: شوش، مولوی، نازی آباد، شهرری و اسلام شهر این خانه ها به علت بالا بودن طول عمر خود به خانه های فرسوده تبدیل شده اند و بهترین راه خرید آنها و ساخت و ساز مجدد ملک است.

 

 

● این خانه​ها نمی​لرزند

ضدزلزله بودن یکی از مهم ترین (شاید مهم ترین) مزایای ساختمان هاست که متاسفانه در بسیاری از ساختمان ها دیده نمی شود، اگر می خواهید هنگام بروز حوادثی مانند زلزله هم خود و هم اموال تان را بیمه کنید، می توانید خانه هایی با این مشخصات انتخاب کنید. این خانه ها به گونه ای ساخته شده اند که هنگام وقوع زلزله تکان می خورند اما ریزش و تخریب در آ نها اتفاق نمی افتد و در سراسر شهر هم قابل دسترس هستند. ساخت خانه های ضدزلزله به این صورت است که نقشه آنها به شهرداری ارائه شده و آنها بررسی می کنند که آیا نقشه و محاسبات آن صحیح است یا خیر. اگر به یک ساختمان در حال ساخت دقت کرده باشید حتما تیرآهن های ضربدری را دیده اید که در اضلاع ساختمان کار گذاشته می شوند. این تیرآهن ها باعث استحکام ساختمان در برابر زلزله می شود و شهرداری بیش از ۳ سال که دستور ساخت ساختمان به صورت ایمن و ضدزلزله را داده است.

 

 

● رؤیای خرید خانه

حداقل پولی که می توان برای خرید خانه دردست داشت مبلغی است بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون البته با کمک وام! اگر جنوبی ترین محله های تهران و خانه های غیراستاندارد تهران را فاکتور بگیریم، امروز دیگر نمی شود خانه ای پیدا کرد که زیر ۸۵ میلیون تومان قیمت داشته باشد (به طور مثال می توانید با در دست داشتن ۶۵ میلیون پول نقد و ۲۰ میلیون وام مسکن صاحب خانه ای ۴۵ تا۵۰ متری شوید!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نويسندگان : امیرحسین زینلی
  • تاريخ: دو شنبه 5 تير 1391برچسب:خانه,

  • khabarfarsi

    امیرحسین زینلی

    khabarfarsi

    http://khabarfarsi.loxblog.com

    خبر(همه چیز از همه جا)

    راهنما خرید و اجاره خانه

    خبر(همه چیز از همه جا)

    ایمیل:amir_rko1995@ymail.com خــــــــبـــــــــر(هـــــمــــــه چــــیـــــز از هــــمـــــه جــــــا)

    خبر(همه چیز از همه جا)