اختلافات کي روش و مانوئل خوزه از کي شروع شد؟ خبر(همه چیز از همه جا)
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

اختلافات کي روش و مانوئل خوزه از کي شروع شد؟

همه چيز بعد از جام جهاني 2006 اتفاق افتاد؛ جايي كه براي سرمربيگري در تيم ملي پرتغال قرار بود مانوئل ژوزه به جاي فيليپه اسكولاري بنشيند و به يكباره حكم را به نام كارلوس كي روش زدند. از آن پس، مانوئل براي همه روزهايش سوژه انتقادي داشت.همه چيز بعد از جام جهاني 2006 اتفاق افتاد؛ جايي كه براي سرمربيگري در تيم ملي يك روز انتخاب ملي‌پوشان پرتغال را بهانه مي‌كرد و روزي ديگر محل اردوهاي تيم ملي و عملكردش را و اين اختلاف تا همين امروز كه قرار است مانوئل هم مثل كي روش به فوتبال ايران بيايد، برقرار بوده و بدتر اينكه بايد بنشينيم به انتظار براي پررنگ تر شدنش. هر چه باشد، پرسپوليس 9 ملي‌پوش دارد كه يك طرف با مانوئل طرف حسابند و در سوي ديگر با كروش كه خيلي ساده مي‌تواند پيراهن تيم ملي را از آنها پس بگيرد و بگذاردشان در حسرت جام جهاني! هر چند علي پروين بي آنكه نگران اختلاف پرتغالي‌ها باشد، در اظهار نظري عجيب گفته: «به ما چه كه مانوئل و كروش با هم مشكل دارند؟ اصلا مگر قرار است آنها با هم كار كنند كه نگران باشيم؟»
اما همين جمله ساده مانوئل ژوزه كه «كروش هيچ وقت نيت خوبي ندارد و من اصلا از شيوه كار كردنش خوشم نمي‌آيد» خودش شروعي دوباره است براي رو آمدن اختلاف‌ها و اين بار در فوتبال ايران.
بدتر از درگيري‌هاي هميشگي با كروش، حضور در فاجعه پورت سعيد بود كه مانوئل تجربه‌اش كرد. در اول فوريه 2012 و بازي با المصري، مانوئل ژوزه مثل هميشه روي نيمكت الاهلي نشسته بود كه به يكباره درگيري در گرفت و مرد پرتغالي هم از ضرب و شتم‌ها بي‌نصيب نماند. او البته با كمك تماشاگران مصري از مهلكه جان سالم به در برد و بعدش هم 47 هزار يورو به بنياد خيريه باشگاه الاهلي پرداخت تا اينگونه به خانواده‌هاي قربانيان فاجعه ورزشگاه پورت سعيد كمك كرده باشد.
فاجعه پورت سعيد كه از سر گذشت، مانوئل گفت كه دوست داشته فصل را با الاهلي و به ياد آنها كه جانشان را در ورزشگاه از دست داده بودند تمام كند. دوباره به مصر بازگشت و تا آخرين روزي كه ليگ در جريان بود ماند. آخرين بازي‌اش را هم با الاهلي به اسپانيول باخت اما همين كه باشگاه‌نشين‌ها پيشنهاد تمديد قرارداد دادند، مانوئل گفت كه به‌دليل آنچه رخ داده، ادامه همكاري با الاهلي و حضور در فوتبال مصر را مصلحت نمي‌بيند. او كه حالا ديگر نقش يك اسطوره را در نگاه فوتبالدوستان مصري به خود گرفته در نشست مطبوعاتي‌اش بعد از بازي با اسپانيول هم از دخالت سياست در فوتبال مصر گله كرد و آن را تنها دليل كناره‌گيري‌اش عنوان كرد.
افتخارات مانوئل ژوزه دژسوس سيلوا را پيش‌تر بارها برشمرده‌ايم و تنها نكته ناگفته در اين مقال، ركورد 55 بازي بدون باخت است. از ابتدا تا آخر ليگ مصر در 2006-2005، الاهلي با مانوئل حتي يك بار هم نباخت تا ركوردي تازه را به جا گذاشته باشد. الاهلي و مانوئل البته در همان فصل سه باخت را تجربه كرده بودند اما دو تا را در ليگ قهرمانان آفريقا و يكي ديگر را در جام باشگاه‌هاي جهان. مانوئل همچنين نخستين مربي غيرآفريقايي بوده كه توانسته جايزه بهترين مربي سال كنفدراسيون فوتبال آفريقا را در سال 2006 مال خود كند. .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نويسندگان : امیرحسین زینلی
  • تاريخ: چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:کي روش,مانوئل خوزه,

  • khabarfarsi

    امیرحسین زینلی

    khabarfarsi

    http://khabarfarsi.loxblog.com

    خبر(همه چیز از همه جا)

    اختلافات کي روش و مانوئل خوزه از کي شروع شد؟

    خبر(همه چیز از همه جا)

    ایمیل:amir_rko1995@ymail.com خــــــــبـــــــــر(هـــــمــــــه چــــیـــــز از هــــمـــــه جــــــا)

    خبر(همه چیز از همه جا)