شغل دوم فوتباليست‌هاي ايراني چيست؟ حتما بخونش خبر(همه چیز از همه جا)
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

شغل دوم فوتباليست‌هاي ايراني چيست؟ حتما بخونش

خيلي ها مي گويند با اين رقم هايي که بازيکنان فوتبال طي چند سال اخير گرفته اند آينده خود و چند نسل بعدشان را تامين کرده اند و اگر از همين امروز در خانه بنشينند و کاري نکنند ديگر نگران مسائل مالي نخواهند بود اما اگر با خود بازيکنان صحبت کنيد، مي گويند که اين پول کفاف همه عمرشان را نمي دهد و نمي توان تنها به درآمد فوتبال دل خوش کرد.

فوتباليست ها عموما از درآمد مناسبي برخوردار هستند. حداقل 450 بازيکن در ليگ برتر فوتبال ايران مشغول هستند که قراردادهاي ساليانه بين 60 ميليون تا 5/1ميليارد تومان را منعقد کرده اند.

يک بازيکن 20 ساله تيم راه آهن تهران که امسال به پرسپوليس پيوسته 120 ميليون تومان قرارداد ساليانه بسته است.اين جدا ازحقوق ماهيانه حدود يک ميليون تومان است.

در همين تيم مبلغ قرارداد کريم انصاري فر5/1 ميليون ميليارد تومان برآورد شده است.

بازيکنان معمول تيم هاي شهرستاني مبالغي بين 200 ميليون تا يک ميليارد تومان (در مورد تيم هاي متمولي مثل سپاهان و تراکتورسازي) در سال دريافتي دارند.

خوبي اين شغل اين است که جوانان مستعد بلافاصله از بهره وري خوبي به لحاظ مالي برخوردار مي شوند که براي جوانان مشابه با مدرک ديپلم به يک آرزو شبيه است.

آنها حتي اگر با تيم هاي ليگ يک و دو شروع کنند مي توانند به درآمد سالي 20 تا 25 ميليون تومان دلخوش باشند که با پيوستن به تيم
هاي ليگ برتر اين رقم به سادگي به 100 ميليون تومان در سال مي رسد اما از آن سو مشکل ديگر محدود بودن سن بهره وري اين بازيکنان است.
فوتباليست ها معمولا حداکثر تا 35 سالگي مي توانند به عنوان بازيکن بدرخشند در حالي که مثلا يک بازيگر، پزشک،وکيل و يک مهندس بهره وري مالي اصلي شان تازه از اين سن آغاز خواهد شد.

اين همان پاشنه آشيل اين حرفه است.همان نکته اي که موجب شده فوتباليست ها هميشه باتکيه بر درآمد هنگفت دوران فوتبالشان در پي يک کسب و کار ديگر هم هستند.

شايد اين يکي از دلايلي باشد که بازيکنان فوتبال ترجيح مي دهند بخشي از درآمدشان را در حوزه هاي ديگر سرمايه گذاري کنند تا با سود آن، موجودي حساب بانکي شان به مراتب بيشتر ازقبل شود.

از سال ها قبل فوتباليست ها وارد دنياي بيزينس شده اند که شايد موفق ترين شان علي دايي باشد، مردي که درآمد خود از فوتبال را در توليدي پوشاکش
هزينه کرد و آنقدر در کارش خوب بوده که او را نماد يک بيزينس من موفق مي دانند.

دايي يک بار اعلام کرد در دوران دانشجويي دستفروشي مي کرده و با کارگري به اينجا رسيده است ولي دوستان نزديک دايي که سال هاست با او ارتباط نزديکي دارند مي گويند اين businessman معروف هيچگاه دستفروشي نکرده چون وضع مالي خانواده اش بد نبوده است.

به جز او خيلي از فوتباليست هاي جديد و قديم ديگر هم شانسشان را در بيرون زمين فوتبال امتحان کرده اند. گزارش زير نگاهي است به فعاليت اقتصادي يا به عبارت بهتر شغل دوم فوتباليست ها.
قلعه نويي

ژنرال استقلالي ها آنقدر درگير مربيگري در ليگ برتر است که وقت سر خاراندن ندارد با اين همه گفته مي شود او بعد از تجربه رستوران داري در اکباتان درآمد قابل قبولش ازمربيگري را در يک مبل فروشي در خيابان ولي عصر سرمايه گذاري کرد.

جزو فوتبالي هايي است که ساخت و ساز را هم حوزه خوبي براي کارش مي داند و دوستان او ناظر پروژه هايش هستند. خبر ديگري که در مورد بيزينس اميرخان آبي ها وجود دارد،استخر و سوناي ژنرال است.


علي کريمي


شماره هشت تاريخي فوتبال ايران سال ها قبل پيش از آنکه رداي جادوگري بر تن کند در کرج مسافرکشي مي کرد. او يک پيکان گوجه اي داشت. دوراني که به عنوان يک پديده در فتح تهران بازي مي کرد. او وقتي به پرسپوليس هم پيوست قبل و بعد از تمرين با ماشين خود کار مي کرد تا خرج خود را دربياورد.

نقل است زماني که او به دفتر يکي از روزنامه هاي ورزشي رفته بود، براي آنکه نشان دهد وضع مالي بسيار بدي دارد تمام دارايي اش را رو کرد که يک اسکناس هزار توماني بود.

اوضاع جادوگر البته از سال ها قبل تغيير کرده. او سال ها در دبي در تيم الاهلي بازي کرد و درآمدي ميلياردي کسب کرد. سپس به بايرن مونيخ رفت و دو سال هم آنجا پول پارو کرد و بعد هم در قطر بازي کرد. اين بنيه قوي مالي دست او را براي انواع بيزينس باز گذاشته است.

تجارت اصلي او ساخت و ساز است که اگر خودش وقت سر زدن به پروژه هايش را پيدا نکند قطعا فرشيد کريمي هواي برادرش را خواهد داشت.

در مقطعي اين شايعه به وجود آمده بود که کريمي قصد دارد قيد فوتبال بازي کردن را بزند و به تجارتش بپردازد. شايعه اي که هيچ وقت تبديل به واقعيت نشد. کريمي زماني با حامد کاويانپور در ساخت و ساز شراکت مي کرد اما اتفاقاتي که در اين قضيه افتاد راه دو دوست قديمي را از هم جدا کرد.

کريمي جدا از ساخت و ساز در کار لوازم ورزشي هم دستي بر آتش دارد و از سال ها قبل به همراه خداداد عزيزي يکي از سهامداران پوشاک ورزشي مجيد – که متعلق به دکتر مجيد ساعدي فر پزشک سابق تيم ملي است – محسوب مي شود. اين موضوع يکي از دلايلي است که کريمي در بعضي اوقات به کيفيت لباس هاي تيم ملي گير مي دهد!

کريم باقري

وي جدا از ساخت و ساز، بخش ديگري از درآمدش را صرف خريد کاميون و تريلي کرده تا در حوزه ترانزيت هم حرف هايي براي گفتن داشته باشد. از چندي قبل هم آقا کريم وارد دنياي رستوران داري شده و گفته مي شود يکي از رستوران هاي جديدالتاسيس روبروي پارک ملت که نام معروفي دارد متعلق به کاپيتان سابق پرسپوليس است که نزديکانش آنجا را اداره مي کنند.

مجتبي جباري

هافبک کليدي،جنجالي و اکثرا مصدوم استقلالي ها از سال ها قبل به لطف علي انصاري صاحب مغازه اي در بازار موبايل ايران شده. هنوز معلوم نيست که اين مغازه کادوي استقلالي ها به او بوده يا اينکه خود مجتبي به واسطه هوش بالايش تصميم به سرمايه گذاري در خريد و فروش گوشي کرده.

مهدوي کيا

اما يکي از بازيکناني است که در آلمان هم منزل مسکوني دارد و کلا به داشتن ملک علاقه زيادي نشان داده است. گفته مي شود او در تهران هم چندين باب منزل دارد و پول هايش را هم در کار واردات و صادرات تزريق کرده است.

مهدي پيش از تبديل شدن به يک فوتباليست معروف در مزرعه پدرش در روستاي چشمه اراک کار مي کرد. دوستان نزديک کيا مي گويند او حتي زماني که در آلمان بازي مي کرد، در زمان تعطيلات به مزرعه پدرش سر مي زد تا در امورات به او کمک کند.

مهرداد ميناوند

بازيکن سابق پرسپوليس و تيم ملي از سال ها قبل در پاساژ ميلاد نور مغازه عطرفروشي به نام خودش دارد. به جز او پژمان جمشيدي، هافبک سابق تيم هاي پرسپوليس و پاس هم بخشي از وقتش را در گالري عطر و ادکلن فروشي اش که در کرج واقع است، مي گذراند.


غلام پيرواني

شاغلام برخلاف چهره و خلق و خوي سنتي اش، يکي از پولدارترين ورزشي هاي ايراني به شمار مي رود. ارث به جا مانده از خانواده پدري براي برادران پيرواني خوش يمن بود و در اين بين فقط شاغلام بود که علاوه بر حضوري فعال در کار خريد و فروش زمين، شغل پدر را ادامه داد و گاوداري مدرني که يادگار پدرش بود را حفظ کرد و سرپا نگه داشت. البته به دليلمشغله شديد کاري، مديريت اين گاوداري را به عهده يکي از نزديکانش گذاشته و خود فقط گاهگداري به آنجا سر مي زند تا خيالش از بابت تنها يادگار پدرش، راحت باشد.

عليرضا منصوريان

جدا از رستوراني که در خيابان گلبرگ دارد زماني علاوه بر حضور فعال در بازار بورس، يک مغازه بزرگ موبايل و لوازم کامپيوتري داشت که بازيکنان استقبال جزو مشتريان پر و پا قرص مغازه اش بودند و عده زيادي از هواداران استقلال هم فقط به عشق خود علي منصور،
خريدهاي شان را از مغازه او انجام مي دادند.

جواد نکونام

هافبک ايراني اوساسوناي اسپانيا هم يکي از بازيکناني است که پول هايش را در کارهاي تجاري هزينه کرده است تا پس از دوران فوتبالش بتواند با خيالي آسوده روزگار را سپري کند.

جواد نکونام به اتفاق چند تن از دوستانش يک شرکت توليد پوشاک و لوازم ورزشي تاسيس کرده بود اما تنها به آن اکتفا نکرده و طبق شنيده ها در شمال کشور يکي از کساني است که مشغول شهرک سازي است.

شيث رضايي

کاپيتان سابق پرسپوليس که سال وحشتناکي را پشت سر گذاشت به غير از فوتبال در تجارت هم فعال است و خانه هاي پيش فروش را خريداري کرده و به مردم مي فروشد. گفته مي شود شيث قبل از ورود به فوتبال در يکي از شهرک هاي ساري کشاورزي مي کرده.

مازيار زارع

هافبک شمالي سابق پرسپوليس هم دستي در زمين و املاک دارد. او در انزلي که زادگاهش به حساب مي آيد، زمين خريد و فروش مي کند.

فرهادمجيدي

کاپيتان سابق استقلال سرمايه گذاري هاي زيادي انجام داده که مي توان به طور نمونه به مشارکت در شهرک سازي در دبي و همچنين در شمال کشور اشاره کرد.

يحيي گل محمدي

رستوران داري و کافي شاپ يکي از محبوب ترين شغل هاي جنبي فوتباليست هاست و خيلي از آنها حضور فعالي در اين حوزه دارند. يحيي گل محمدي قهوه خانه سنتي دارد – گفته مي شود آرايشگاهي به نام هنر پرشيا هم متعلق به سرمربي صبا است – رستوران افشين پيرواني در
فرحزاد را تقريبا همه فوتباليست ها مي شناسند. هادي شکوري هم تا دو ماه قبل در اکباتان کافي شاپ داشت که گويا آن را فروخته. گفته مي شود نيما نکيسا هم در خيابان قائم مقام فراهاني رستوران دارد.

حسين کعبي

بازيکن راه آهن را بايد يکي از ملاک هاي جوان و خوش آتيه در بين فوتباليست ها به حساب آورد. او معمولا با پول هايي که به دست آورده و مي آورد، منزل مسکوني تهيه مي کند و آنها را به مردم اجاره مي دهد و از اين راه به غير از فوتبال، کسب درآمد مي کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نويسندگان : امیرحسین زینلی
  • تاريخ: چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:,

  • khabarfarsi

    امیرحسین زینلی

    khabarfarsi

    http://khabarfarsi.loxblog.com

    خبر(همه چیز از همه جا)

    شغل دوم فوتباليست‌هاي ايراني چيست؟ حتما بخونش

    خبر(همه چیز از همه جا)

    ایمیل:amir_rko1995@ymail.com خــــــــبـــــــــر(هـــــمــــــه چــــیـــــز از هــــمـــــه جــــــا)

    خبر(همه چیز از همه جا)