با پول نكونام برويد جباري و آندو بسازيد خبر(همه چیز از همه جا)
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

با پول نكونام برويد جباري و آندو بسازيد

90: جواد نكونام بازيكن خوبي است اما نه آن قدر كه ارزش 3‏‏،4 ميليارد هزينه را داشته باشد. او بازيكن اوساسوناست و كاپيتان تيم ملي‏‏، اما اگر مي‌توانست معجزه كند ايران در سه بازي پياپي لااقل يك بار قطر را مي‌برد. نكونام واقعا ارزش آن را ندارد كه استقلال به پاي او بيافتد و بازوبند كاپيتاني را هم پيشكش كند. همين آندو و جباري به مراتب بيشتر از نكونام مي‌توانستند براي استقلال مفيد باشند اما...

استقلال براي جذب نكونام بايد حدود 5/2 ميليارد تومان به اوساسونا مي‌داد و حداقل 5/1 ميليارد هم خودش اما آيا مي‌دانيد اگر اين پول صرف بازيكن سازي در استقلال شود چه اتفاقي مي‌افتد؟ مگر همين طالب‌لو‏ صادقي‏‏، قرباني‏، آندو، خسرو، جباري و ... از دل تيم اميد استقلال بيرون نيامدند؟ مگر استقلال آنها را با 4 ميليارد و 5 ميليارد آورد؟ اتفاقا همان سالها خود فتح‌اله‌زاده مديرعامل بود و امثال جباري و خسرو و آندو 5 ميليون هم نمي‌گرفتند. حتي وقتي آندو و جباري به ابومسلم رفتند و دوباره برگشتند شرايط خيلي عوض نشد‎؛ هر چند كه بعدها (چند سال بعد) به 500 ميليون و 600 ميليون هم قانع نبودند.

***

استقلال كه امسال هم مهره‌هاي خوبي دارد مي‌تواند از همين حالا پروسه بازيكن‌سازي را آغاز كند. حالا ديگر كمپ هم هست در حالي كه سالهاي قبل تيم اميد استقلال آواره بود و جايي براي تمرين نداشت. تا 3‏ ، 4 سال بعد استقلال مي‌تواند 5‏، 6 بازيكن بهتر از نكونام بسازد چون بازيكنان اميد استقلال اگر بدانند در جمع بزرگها به آنها بها داده مي‌شود مسلما انگيزه‌شان ده برابر مي‌شود. استقلال اگر 4 ميليارد براي اميدهايش هزينه كند 4 سال بعد 40 ميليارد سود مي‌كند و حتي از پول وزارت ورزش هم بي‌نياز مي‌شود. تعجب ما اينجاست كه فتح‌اله‌زاده يكبار اين كار را كرده و سودش را هم برده اما حالا – شايد به خاطر شكست در جذب بازيكن بزرگ – افتاده دنبال نكونام و ... آن هم نكونامي كه آشكارا با سالهاي اوج خود در پاس تهران فاصله دارد.

***

پروسه بازيكن‌سازي در فوتبال ايران مدتهاست كه تعطيل شده. اگر يك زماني راه‌آهن و بانك ملي بازيكن‌سازي مي‌كردند اين روزها از آنها هم خبري نيست و همه حاضري خور شده‌اند. واقعا آخرين بازيكني كه از اميدهاي پرسپوليس رشد كرده و به سطح اول فوتبال ايران رسيده كيست؟! چندي قبل رويانيان به همين نكته اشاره داشت و حرفهاي جالبي زد. فتح‌اله‌زاده و مديران تراكتور‏، سپاهان و ... هم بايد رو به بازيكن‌سازي بياورند. هيچ عيبي ندارد كه استقلال يك سال جزو 3، 4تيم بالاي جدول نباشد اما فصل بعد از آن خودكفا شود. به جاي پول دادن به امثال نكونام و خلعتبري برويد امثال محبوب مجازها‏‎‎، يعقوب كريمي‌ها، توحيد غلامي‌ها و ... را بسازيد. برويد جباري وآندوي جديد توليد كنيد كه هم به استقلال خدمت كرده باشيد و هم به تيم ملي. راه كاملا مشخص است ولي فقط جسارت مي‌خواهد كه از 15 ميليارد هزينه يك سال باشگاه 2 ميلياردش را به تيم‌هاي پايه اختصاص بدهيد و در واقع براي سالها بعد سرمايه‌گذاري كنيد. اينطوري مجبور نيستيد چوب بازارگرمي برخي از ستاره‌ها را هم بخوريد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نويسندگان : امیرحسین زینلی
  • تاريخ: سه شنبه 20 تير 1391برچسب:نكونام,

  • khabarfarsi

    امیرحسین زینلی

    khabarfarsi

    http://khabarfarsi.loxblog.com

    خبر(همه چیز از همه جا)

    با پول نكونام برويد جباري و آندو بسازيد

    خبر(همه چیز از همه جا)

    ایمیل:amir_rko1995@ymail.com خــــــــبـــــــــر(هـــــمــــــه چــــیـــــز از هــــمـــــه جــــــا)

    خبر(همه چیز از همه جا)