بدشانس ترين هاي المپيك خبر(همه چیز از همه جا)
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

بدشانس ترين هاي المپيك

ايرنا: "مري دكر" يكي از اين افراد در دوي 3 هزار متر در بازي هاي المپيك 1984 لس آنجلس بود.

وي كه عنوان قهرماني جهان در دوهاي 1500 و 3000 متر را به دست آورده بود، در فينال دوي 3 هزار متر المپيك، جلوتر از همه مي دويد كه با "زولا باد" برخورد كرد و آسيب ديد.

اين آسيب ديدگي موجب شد او از دور مسابقه خارج شود و ديگر هرگز موفق به كسب مدال در بازي هاي المپيك نشد.

"ميلوراد كاويچ" شناگر اهل صربستان، يكي ديگر از آنهايي است كه بدشانسي در المپيك در كارنامه او ثبت شد. او در بازي هاي المپيك 2008 پكن، ركورد المپيك را در نيمه نهايي شناي 100 متر پروانه شكست اما در فينال در مقابل "مايكل فلپس" اسطوره اين بازي ها قرار گرفت. كسي كه هشت مدال طلا در المپيك پكن به دست آورد.

در فينال 100 متر پروانه ظاهرا كاويچ، زودتر از فلپس ديوار استخر را لمس كرد اما قدرتش به اندازه اي نبود كه "سنسور" آن را ثبت كند. به اين ترتيب فلپس قهرمان شد و زمان او بعد از فلپس به ثبت رسيد. او با بدشانسي و اختلاف يك صدم ثانيه از فلپس شكست خورد.

"روي جونز" بوكسور آمريكايي در بازي هاي المپيك 1988 سئول در مبارزه فينال در مقابل "پارك سي هون" از كره جنوبي قرار گرفت اما داوران با وجود برتري 86 بر 32 او، نتيجه را به نفع بوكسور كره جنوبي اعلام كردند. پارك بعد از مسابقه از جونز عذرخواهي و اعتراف كرد كه بازنده مبارزه بوده است.

داوران نيز براي سرپوش گذاشتن روي اشتباه خودشان و به دست آوردن دل بوكسور آمريكايي، جونز را بهترين بوكسور بازي هاي المپيك 1988سئول ناميدند!

اين اتفاق موجب تغييراتي در قوانين بوكس بازي هاي المپيك شد.

"يانگ تائه يانگ" ژيمناست اهل كره جنوبي در مسابقات مجموع اسباب بازي هاي المپيك 2004 آتن به دليل خطا در امتياز دهي، مدال طلاي رقابت هاي "ميله موازنه" را از دست داد و در اين رشته "پل هام" از آمريكا، مقام قهرماني را از آن خود كرد.

تيم كره جنوبي نسبت به اين خطا اعتراض كرد اما مسوولان اعلام كردند اين تيم به موقع اعتراض نكرده است و نتيجه به قوت خود باقي خواهد ماند.

اما شايد بدشانسي تيم ملي بسكتبال مردان آمريكا در بازي هاي المپيك 1972 مونيخ، بزرگترين اتفاقي بود كه در تاريخ بازي هاي المپيك روي داده است.

در فينال آن بازي ها فقط شش ثانيه تا پايان مسابقه باقي مانده بود كه تيم ملي بسكتبال اتحاد جماهير شوروي سابق با يك امتياز بيشتر توپ را به دست آورد. اما در همين لحظه "ساشا بلوف" روي يكي از بازيكنان تيم آمريكا به نام "كولينز" خطا كرد. خطا به اندازه اي شديد بود كه كولينز، هوشياري خود را از دست داد. با وجود اين، دو پرتاب آزاد خود را وارد تور تيم شوروي كرد و آمريكا جلو افتاد.

بعد از اينكه بازي دوباره شروع شد و در حاليكه دو ثانيه گذشته بود، مربي تيم شوروي درخواست تايم اوت كرد. درخواست او پذيرفته شد اما وقتي بازي از سر گرفته شد، زمان تمام شده بود و تيم آمريكا قهرماني خود را جشن گرفت.

اما در همين زمان "ويليام جونز" رييس وقت فدراسيون بين المللي بسكتبال وارد زمين شد و دستور داد سه ثانيه به زمان مسابقه اضافه كنند. همان زماني كه قبل از درخواست تايم اوت مربي شوروي، باقي مانده بود. جونز اگرچه اختيار چنين درخواستي را نداشت اما مسوولان بدون هيچ سوالي، آن را اعمال كردند. تيم ملي بسكتبال شوروي سابق در همين سه ثانيه امتياز گرفت و قهرماني را از آن خود كرد.

بعد از اين اتفاق، تيم آمريكا براي دريافت مدال نقره حاضر نشد و مدال هاي آنها براي هميشه به شهر لوزان سوييس مقر كميته بين المللي المپيك برده شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نويسندگان : امیرحسین زینلی
  • تاريخ: شنبه 24 تير 1391برچسب:المپيك,

  • khabarfarsi

    امیرحسین زینلی

    khabarfarsi

    http://khabarfarsi.loxblog.com

    خبر(همه چیز از همه جا)

    بدشانس ترين هاي المپيك

    خبر(همه چیز از همه جا)

    ایمیل:amir_rko1995@ymail.com خــــــــبـــــــــر(هـــــمــــــه چــــیـــــز از هــــمـــــه جــــــا)

    خبر(همه چیز از همه جا)