بازتاب گسترده قهرماني سوريان در رسانه هاي جهان خبر(همه چیز از همه جا)
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

بازتاب گسترده قهرماني سوريان در رسانه هاي جهان

سوريان در فينال وزن 55 كيلوگرم موفق شد روشن بايراموف كشتي گير جمهوري آذربايجاني را شكست دهد و نخستين مدال طلاي تاريخ كشتي فرنگي ايران را در بازي هاي المپيك به ارمغان بياورد.

رسانه هاي كوچك و بزرگ جهان با چاپ تصاويري از حميد سوريان از طلسم شكني اين كشتي گير ريزنقش ايراني نوشتند.

خبرگزاري رويترز ضمن اعلام خبر قهرماني سوريان نوشت: هواداران ايراني حاضر در سالن در حالي كه به شدت سوريان را تشويق مي كردند و پرچم هاي ايران را در دست داشتند، بعد از اين قهرماني در كنار زمين جمع شدند تا سوريان را كه چشم راستش آسيب ديده بود و از آن خون مي آمد، در آغوش بكشند.

به نوشته اين خبرگزاري، قهرماني سوريان مي تواند انگيزه كشتي گيران تيم ايران را بعد از نمايش ضعيفي كه در المپيك پكن داشتند، بالا ببرد. آنها در بازي هاي چهار سال پيش فقط يك مدال برنز گرفتند.

اسوشيتدپرس نيز نوشت: هميشه مايه تعجب بود كه كشوري مانند ايران كه در كشتي صاحب نام است هرگز نتوانسته در كشتي فرنگي مدال طلاي المپيك را كسب كند. سوريان اين طلسم را شكست اما احتمالا تنها ايراني نخواهد بود كه در لندن طلا مي گيرد.

تيم كشتي فرنگي ايران در المپيك لندن اميد نوروزي در وزن 60 كيلوگرم و سعيد مراد عبدولي در وزن 66 كيلوگرم را هم دارد كه هر دو از مدعيان كسب مدال طلا در وزن هاي خود هستند.

اسوشيتدپرس ادامه داده است: سوريان بهترين فرنگي كار جهان در وزن خود است اما در پكن بدشانسي آورد و پنجم شد. او اين ناكامي را با كسب عناوين قهرماني جهان در سال هاي 2008، 2009 و 2010 جبران كرد.

ESPN كه يك شبكه خبري معتبر است ،اينگونه نوشت : قهرمان پنج دوره جهان روشن بايراموف از آذربايجان را شكست داد تا اولين ايراني باشد كه در كشتي فرنگي المپيك مدال طلا مي گيرد.

رسانه هاي جهان خاطرنشان كرده اند كه ايران تا كنون در مجموع 30 مدال در كشتي آزاد به دست آورده اما فقط يك مدال نقره و برنز در كشتي فرنگي به نام خود ثبت كرده بود.

از جمله رسانه هاي خبري ديگري كه به قهرماني سوريان در كشتي وزن 55 كيلوگرم فرنگي در المپيك لندن پرداخته اند مي توان به خبرگزاري فرانسه، خبرگزاري رويترز، نشريه واشنگتن پست، گاردين، فاكس نيوز، بانكوك پست، صداي روسيه، ريانووستي ، يورو اسپورت، بي بي سي اسپورت، ناين، ديلي استار، يورونيوز و صداي روسيه اشاره كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نويسندگان : امیرحسین زینلی
  • تاريخ: دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:قهرماني سوريان,رسانه های جهان,سوریان,بايراموف,المپيك لندن,المپیک 2012,

  • khabarfarsi

    امیرحسین زینلی

    khabarfarsi

    http://khabarfarsi.loxblog.com

    خبر(همه چیز از همه جا)

    بازتاب گسترده قهرماني سوريان در رسانه هاي جهان

    خبر(همه چیز از همه جا)

    ایمیل:amir_rko1995@ymail.com خــــــــبـــــــــر(هـــــمــــــه چــــیـــــز از هــــمـــــه جــــــا)

    خبر(همه چیز از همه جا)