بنا: در جواني هم سالتو نخورده بودم! + عکس خبر(همه چیز از همه جا)
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

بنا: در جواني هم سالتو نخورده بودم! + عکس

محمد بنا  در مورد موفقيت‌هاي تيمش در بازي‌هاي المپيک گفت: نوروزي 5 دور کشتي گرفت که با کسب مدال طلا نتيجه تمام استقامت‌ها و زحمت‌هايش را گرفت؛ اميد در اين سال‌ها خيلي زحمت کشيده است. نمي‌دانيد شب گذشته اميد براي رسيدن به سر وزن چه حالي داشت و حتي خيلي‌ها فکر مي‌کردند که نتواند کشتي بگيرد.

* نوروزي به کم قانع نيست و همواره به بيشترين فکر مي‌کند

وي ادامه داد: اميد فعل خواستن را که در وجودش بود صرف کرد. نوروزي کشتي‌گير مغروري است؛ هيچ موقع به کم قانع نيست و همواره به بيشترين فکر مي‌کند. خدا هم کمکش کرد تا با شايستگي صاحب مدال طلا شود اين مدال را به خودش، خانواده‌اش و چمياني مربي سازنده‌اش تبريک مي‌گويد.

* در جواني کسي نتوانست به من سالتو بزند، اما اميد در پيري زد

سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي درباره شوخي اميد نوروزي در پايان مسابقه فينال و اينکه آيا اين اجراي فن هماهنگ شده بود گفت: من مي‌خواستم بغلش کنم، گفتم چه کار مي‌کني، گفت اجازه بده يک سالتو بزنم؛ من هم اجازه دادم و بعد گفتم در جواني کسي به من نتوانست سالتو بزند، اما تو در پيري من اين کار را انجام دادي!

 

بنا تصريح کرد: اين مدال با زحمات خودش و خانواده‌اش به دست آمد. البته اعضاي کادر فني و فدراسيون کشتي هم خيلي زحمت کشيده بودند. اين مدال متعلق به تمام مردم ايران است چون مي‌دانم با اين مدال واقعا خوشحال شدند.

وي ادامه داد: اميدوارم امروز باز هم 2 بار ديگر دل مردم را شاد کنيم. رضايي قرعه خوبي دارد البته در المپيک قرعه بد و خوب نداريم. اگر به مسابقات وزن 84 کيلو نگاه کنيم مي‌‌بينيم که چه اتفاقي در اين وزن رخ داده است. در سنگين وزن هم همه يکديگر را بردند و نامداران اين وزن ناکام‌ ماندند.

 

 

* موفقيت‌هاي کشتي فرنگي براي جهانيان باورکردني نيست

سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي افزود: قبلاً هم گفته‌ام که المپيک جاي شگفتي‌ها است. مربيان کشورهاي ديگر اين پيروزي‌ها را به ما تبريک مي‌گويند. براي جهانيان باورنکردني است که ايران صاحب 2 مدال طلاي المپيک در کشتي فرنگي شود.

* بازهم مدال مي‌خواهم

بنا در پاسخ به اين سوال که پيش از سفر به لندن اميد زيادي به درخشش در المپيک داشتيد، آيا با کسب اين 2 طلا انتظارتان برآورده شده است؟ گفت: در تهران هم گفتم که مي‌رويم قهرمان المپيک شويم و دنبال طلسم شکني با يک مدال نيستيم؛ بيشتر از اين مدال مي‌خواستم و مي‌خواهم. در کشتي باباجان‌زاده در حال هدايت نوروزي بودم. بشير مي‌توانست فيناليست شود يا حداقل برنز بگيرد، اما نشد. افتخار بزرگي نصيب کشتي فرنگي شده است که تقديم به مردم ايران و متعلق به مردم عزيز کشورم است.

* سقف آرزوها که هيچ سرم به آسمان ساييده مي‌شود

وي در اين خصوص که قبلا در مورد سقف آرزوهايش صحبت کرده بود و اينکه در لندن اين سقف را مي‌زند، گفت: دارم به اين سقف نزديک مي‌شوم. اگر کشتي‌گير مصري در فينال 84 کيلو روسيه را برده بود قبل از پايان مسابقات جشن قهرماني المپيک قهرماني را مي‌گرفتيم. خوشبختانه روسيه در وزن 66 کيلوگرم نماينده‌اي ندارد و اگر عبدولي طلاي اين وزن را بگيرد قهرمان المپيک خواهيم شد. با قرعه‌اي که وي دارد به غير از طلا براي او متصور نيستم. اگر بتوانيم در روز آخر هم دو مدال خوش‌رنگ بگيريم سقف آرزوها که هيچ بلکه سرم به آسمان ساييده مي‌شود.

* حذف حبيب کامم را تلخ کرد

محمد بنا با اشاره به ناکامي اخلاقي گفت: حذف حبيب کامم را تلخ کرد. وي در تاکتيکش اشتباه کرد. خيلي صحبت کرده بودم که در هجومش رو به جلو باشد و به دنبال خسته کردن حريف و اخطار گرفتن از حريف نباشد. شرايط وزن 84 کيلو به هم ريخت و کشتي‌گيراني که به ايراني‌ها باخته بودند به مدال رسيدند. دوست داشتم حبيب با مدال المپيک کشتي‌اش را تمام مي‌کرد که متاسفانه نشد.

 

 

* ديگر کشتي براي من بس است

وي درباره اينکه هنوز هم با وجود اين افتخارات براي کناره‌گيري از تيم ملي اصرار دارد گفت: در اين سال‌ها واقعاً خسته شدم و به سقف آرزوهايم هم نزديک شدم. فرنگي‌کاران يک کار رويايي در لندن انجام دادند و فکر کنم کشتي ديگر براي من بس است.

* بدنم ديگر جواب نمي‌دهد

مسئولان ورزش اصرار دارد که شما بمانيد و همه از شما حمايت کردند؛ محمد بنا در اين باره عنوان کرد: لطف دارند؛ در اين 2 روز به ما محبت کردند؛ هم آقاي علي‌ابادي، هم دکتر عباسي و هم آقاي افشار‌زاده همواره کنار بچه‌ها بودند. اين نظر خودم است؛ بدنم ديگر جواب نمي‌دهد؛ نه اينکه قلبم نخواهد قلبم مي‌خواهد اما حداقل بايد يک سال بدون کشتي زندگي کنم. به زندگي‌ شخصي‌ام برسم؛ به پدرم، به مادرم و دخترم برسم. جوانان شايسته‌اي داريم که مي‌توانند راه را ادامه بدهند. کشتي فرنگي هم به اين خودباوري رسيده است که بتواند راهش را طي کند.

* محمد بنا فقط به عشق مردم زندگي مي‌کند

بهترين مربي کشتي فرنگي جهان گفت: دست همه مردم را مي‌بوسم به گفته پيامبر اسلام هيچ چيزي لذت‌بخش‌تر از شادکردن دل مومن نيست. خوشحالم که با تيم کشتي فرنگي و به کمک هم مردم ايران را خوشحال کرديم. انشاء‌الله در اين شب‌هاي عزيز و کنار سفره‌هاي افطار ما را دعا کنند تا امروز هم خبرهاي خوشي به مردم بدهيد.

 

وي در پايان گفت: محمد بنا فقط به عشق مردم زندگي مي‌کند وهيچ چيز در دنيا با ارزش‌تر از مردم ايران براي من نيست. عاشقانه مردم و کشورم را دوست دارم و دست تک تک آنها را مي‌بوسم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نويسندگان : امیرحسین زینلی
  • تاريخ: سه شنبه 17 مرداد 1391برچسب:محمد بنا,بنا,امید نوروزی,کشتی,المپیک 2012,المپیک لندن,المپیک,قهرمان,قهرمانی امید نوروزی,طلا,مدال طلا,

  • khabarfarsi

    امیرحسین زینلی

    khabarfarsi

    http://khabarfarsi.loxblog.com

    خبر(همه چیز از همه جا)

    بنا: در جواني هم سالتو نخورده بودم! + عکس

    خبر(همه چیز از همه جا)

    ایمیل:amir_rko1995@ymail.com خــــــــبـــــــــر(هـــــمــــــه چــــیـــــز از هــــمـــــه جــــــا)

    خبر(همه چیز از همه جا)