علي دايي:تلوزيون بايد به موضوع زلزله بيشتر از اين مي‌پرداخت خبر(همه چیز از همه جا)
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

علي دايي:تلوزيون بايد به موضوع زلزله بيشتر از اين مي‌پرداخت

علي دايي يكي از اولين ورزشكاراني بود كه براي بازديد از مناطق زلزله‌زده به آذربايجان شرقي رفت. او در بازديد از مناطق زلزله زده، از وضعيت موجود انتقاد كرد و گفت كه مردم شرايط خوبي ندارند. او حالا هم در گفت‌وگويي با خبرآنلاين، از كارهايي كه انجام داده صحبت مي‌كند. علي دايي انتقاداتي هم از صدا و سيما به دليل پخش برخي از برنامه‌ها در روز وقوع زلزله داشت.
*به بازديد از مناطق زلزله‌زده رفته بوديد. آنجا چه كار كرديد؟
ابتدا يك بار ديگر به همه مردم خوب كشورم به خصوص آذربايجاني‌هاي عزيزي كه در اين حادثه دلخراش عزيزانشان را از دست دادند تسليت مي‌گويم. بايد از مجموعه مديريتي راه‌آهن و شركت هواپيماني فراز قشم تشكر كنم كه اين امكان را به وجود آورد تا روز دوشنبه در اهر و چند روستاي اطراف اين شهر حاضر شويم و از نزديك ببينيم براي هم‌ميهنان عزيزمان چه اتفاقي افتاده است. اين يك وظيفه ملي براي همه ماست كه بتوانيم هرچه در توان داريم براي زلزله زدگان انجام بدهيم.
*مردم نشان داده‌اند مانند ورزشكاران در روستا يا شهر در كنار يكديگر هستند. شما چنين چيزي را مشاهده كرديد يا نه؟
مردم ما هميشه در چنين مواقعي كنار هم بوده‌اند. سابق بر اين در رودبار و بم هم اين اتفاق افتاد. مردم در اين دو شهر نشان داده‌اند در روزهاي سخت كنار يكديگر هستند و اين بار هم اين مسئله را ثابت كردند. خدا را شكر مردم مناطق زلزله زده از حركت باشگاه راه‌آهن استقبال كردند. ان‌شاءالله بتوانيم مشوقي باشيم براي مردم و ايراني‌هايي كه خارج از كشور زندگي مي‌كنند.
*برخي سراغ شما را مي‌گيرند تا از اين طريق كمك‌هايشان را به دست زلزله زدگان برسانند. چطور مي‌توانند در اين باره اقدام كنند؟
ايرانيان زيادي خارج از كشور با من تماس گرفته‌اند و ايميل زده‌اند. كساني كه شايد بالاي 10 سال است به ايران نيامده‌اند. همه اين افراد به من مي‌گويند هر جاي دنيا كه باشيم عشق به ايران و هم‌وطنانمان را در قلب‌هايمان داريم. الان هم مي‌خواهيم به مردم آسيب ديده آذربايجان كمك كنيم. به نظر من اين احساس كه ما ايرانيان به يكديگر داريم در هيچ جاي دنيا وجود ندارد. حالا وظيفه همه ماست كه دست به دست يكديگر بدهيم تا هرچه سريع‌تر آباداني را به مناطق زلزله زده بياوريم.
*شماره حساب يا ستادي براي جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي نداريد؟
قصد نداشتم در اين مورد صحبت كنم. دوستان بسياري از آمريكا و آلمان در تماس با من خواستند كه كمك‌هايشان را مستقيم به مردم آسيب‌ديده برسانند. ستاد يا شماره حساب خاصي براي اين مسئله ندارم. اما الان برادرم در منطقه است. اينجا يك سري اقلام مورد نياز زلزله زدگان را جمع‌آوري مي‌كنيم و تا هفته آينده در صورت امكان همراه با كمك‌هاي مردمي به منطقه اهر و ورزقان خواهم برد. در اين قبيل موارد هميشه وظيفه‌ام را تا حد توان به درستي انجام داده‌ام و باز هم اين كار را خواهم كرد.
*باشگاه راه‌آهن چه اقدامي در اين زمينه كرده است؟
باشگاه اقلام اوليه و مورد نياز زلزله زدگان را در قالب 5 كاميون و به ارزش 50 ميليون تومان روانه مناطق اهر و ورزقان كرده است كه به دست مردم رسيده است. يك سري كمك‌هاي نقدي هم كادر فني و بازيكنان راه‌آهن جمع‌آوري كرده‌اند كه به اميد خدا آن‌ها را هم به دست كساني كه در اين سانحه خسارت ديده‌اند مي‌رسانيم.
*حضور بزرگان ورزش در كنار مردم آسيب ديده چه تاثيري مي‌تواند در روحيه آن‌ها داشته باشد؟
به طور حتم حضور فيزيكي ورزشكاران در كنار آسيب‌ديدگان زلزله اخير دلگرمي اين عزيزان را سبب خواهد شد. همه ما ورزشكاران از ميان همين مردم و با حمايت همين عزيزان مطرح شده‌ايم. حالا من نزديك‌تر بودم و زودتر رفتم. به طور حتم همه ورزشكاران ما آن حس جوانمردي و پهلواني را دارند. با خيلي از آن‌ها زندگي كرده‌ام. همه عاشق مملكت و مردمشان هستند. تفاوتي نمي‌كند هر مصيبتي در هر جاي ايران كه پيش بيايد همه ما وظيفه داريم قدم جلو بگذاريم. چنين حركاتي از سوي ما ورزشكاران مي‌تواند ساير اقشار جامعه را تشويق كند كه بيايند و وارد گود شوند. حالا خدا لطفي به ما ورزشكاران كرده و به نوعي در قلب مردم جا گرفته‌ايم. بنابراين وظيفه داريم در اين گونه موارد نيز الگوي ساير اقشار جامعه باشيم.
*اطلاع‌رساني ضعيفي در اين مورد صورت گرفت. اگر علي دايي نرفته بود، اگر برنامه نود به آن نمي‌پرداخت و اگر رسانه‌هاي ورزشي در اين مورد اقدام نمي‌كردند چه مي‌شد؟
واضح است و همگان اذعان دارند اطلاع رساني ما در اين مورد خيلي ضعيف بود. متاسفانه در چنين اتفاقي كه رخ داد، وظيفه رسانه‌ها و به خصوص رسانه ملي خيلي سنگين‌تر از ماست. رسانه ملي ما خيلي بيشتر بايد به اين مسئله مي‌پرداخت. اسم از برنامه‌هايي كه پخش شد نمي‌آورم. اما چند برنامه نبايد در روزي كه بخشي از ايران زخم خورده از زلزله و داغدار بود پخش مي‌شد.
*چرا بايد رسانه ملي و روزنامه‌هاي رسمي در اين باره ضعيف عمل كنند؟
متاسفانه چنين مسائلي وجود دارد كه البته نبايد باشد. شما نگاه كنيد كل دنيا از اين حادثه اطلاع داشتند اما اطلاعات خود ما اندك بود. خدا را شكر مي‌كنم جامعه ورزش توانست تا حدودي دين خودش را نسبت به زلزله زدگان آذربايجان ادا كند. البته جامعه ورزش بايد در اين مسير بيشتر قدم بردارد. من و هر شخص و گروه ديگر كه در اين راه انسان دوستانه قدم برداريم تنها به وظيفه انساني‌مان عمل كرده‌ايم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نويسندگان : امیرحسین زینلی
  • تاريخ: پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:علي دايي,زلزله,

  • khabarfarsi

    امیرحسین زینلی

    khabarfarsi

    http://khabarfarsi.loxblog.com

    خبر(همه چیز از همه جا)

    علي دايي:تلوزيون بايد به موضوع زلزله بيشتر از اين مي‌پرداخت

    خبر(همه چیز از همه جا)

    ایمیل:amir_rko1995@ymail.com خــــــــبـــــــــر(هـــــمــــــه چــــیـــــز از هــــمـــــه جــــــا)

    خبر(همه چیز از همه جا)