خدا كمك كند به جام جهاني برويم! خبر(همه چیز از همه جا)
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

خدا كمك كند به جام جهاني برويم!

محمدحسين ضيايي در گفت‌وگو با ايسنا درباره عملكرد تيم ملي فوتبال ايران در بازي‌هاي اخيرش گفت: تيم ملي در نتيجه‌گيري متوسط بوده اما در بخش فني عملكرد قابل قبولي نداشته است. تيم ملي مي‌تواند از بازيكنان متفاوتي سود ببرد و دست كادرفني براي انتخاب باز است. قابل قبول نيست كه نحوه بازي تيم ملي نسبت به زمان‌هاي گذشته كه مربيان داخلي آن را هدايت مي‌كردند، روان‌تر بازي نكند.

وي ادامه داد: فوتبال امروز ما با گذشته‌مان قابل مقايسه نيست. در گذشته بازي ما روان‌تر و بهتر بود. به عنوان نمونه هافبك‌هاي كناري تيم ملي آنطور كه بايد كار نمي‌كنند يا حتي فكر مي‌كنم خصومت كي‌روش با سرمربي پرسپوليس هم در دعوت بازيكنان به تيم ملي موثر است. فكر مي‌كنم كي‌روش هشت بازيكن از پرسپوليس دعوت كرده است تا نشان دهد كه مانوئل ژوزه نمي‌تواند با تيمي كه هشت ملي پوش دارد نتيجه بگيرد!

ضيايي همچنين اظهار داشت: بالاخره تيمي كه قهرمان مي‌شود يا در بالاي جدول حضور دارد حتما داراي شاخص‌هايي است كه آن را از ساير تيم‌ها متمايز مي‌كند. به عنوان نمونه تيم‌هاي صبا يا ملوان كه در بالاي جدول هستند، مهره‌هاي خوبي دارند اما وقتي يك تيم روان بازي نمي‌كند، حتي به فرض اسم و رسم‌دار بودن بازيكنانش، مشخص است كه مشكلي وجود دارد و تغيير و تحولي مورد نياز است.

سرمربي اسبق تيم فوتبال صبا در ادامه با بيان اينكه اميد نظري و اشكان دژاگه كار خاصي در تيم ملي انجام نداده‌اند، گفت: درست است كه براي نتيجه گرفتن بايد صبر كنيم اما اين صبر ممكن است باعث شود كه موقعيت‌هاي زيادي را از دست بدهيم. به هرحال آنچه به نظر من مي‌رسد اين است كه تيم ملي روان بازي نمي‌كند و در ميانه ميدان جنگندگي لازم را ندارد. ما هنوز به جاي آندرانيك تيموريان كسي را پيدا نكرده‌ايم.

ضيايي ادامه داد: ما فقط مي‌توانيم نظرمان را بگوييم. تيم ملي با اين اوضاع و احوال به يك معجزه نياز دارد تا موفق شود. ما كه بيرون گود هستيم، دعا مي‌كنيم كه خدا كمك كند تا تيم ملي به جام جهاني برود. اگر به جام‌جهاني نرسيم، انگيزه تيم‌ها و بازيكنان براي حضور در ليگ هم كم مي‌شود. وقتي مربي تيمي عوض مي‌شود، كمي طول مي‌كشد كه با فرهنگ و بازيكنان آن آشنا شود، اما در كل فكر مي‌كنم كي‌روش در زماني كه داشته، نتوانسته روند روبه‌رشدي را ايجاد كند.

وي در ادامه و در واكنش به اظهارنظر مهدي مناجاتي مبني بر اينكه سيستم بازي تيم ملي به سمت سيستم علي اصغري پيش مي‌رود، گفت: سيستم ما «علي‌اصغري» نمي‌شود چون اصولا سانتر از كناره‌ها اشكالي ندارد. سانتر كردن روي دروازه هم يك كار تاكتيكي است كه هم‌اكنون تيم ملي انگليس هم از آن بهره مي‌برد. مهم اين است كه براي سانتر كردن هم برنامه داشته باشيم و مثلا روي زدن ضربات سر و استفاده از توپ‌هاي برگشتي كار كرده باشيم. انگليس هم يك مهاجم 195 سانتيمتري دارد كه همه ضربات سر را مي‌زند.

ضيايي افزود: در مجموع بايد گفت كه تيم ملي مشكل تاكتيكي خاصي ندارد بلكه مشكل اصلي روان بازي نكردن آن است. تيم ملي بيشتر در عرض بازي مي‌كند و اين امكان را به حريفان مي‌دهد كه در هنگام حمله ما سازماندهي دفاعي خود را درست كنند. اين كار باعث مي‌شود كه نفوذ به دفاع حريف سخت شود.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه تيم ملي روندي رو به رشد بگيرد و با انجام بازي‌هاي سريع و با استفاده از پاس‌هاي تك‌ضرب و حركات تيمي به نتايج قابل قبولي دست يابد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نويسندگان : امیرحسین زینلی
  • تاريخ: جمعه 27 مرداد 1391برچسب:محمدحسين ضيايي,ايسنا ,

  • khabarfarsi

    امیرحسین زینلی

    khabarfarsi

    http://khabarfarsi.loxblog.com

    خبر(همه چیز از همه جا)

    خدا كمك كند به جام جهاني برويم!

    خبر(همه چیز از همه جا)

    ایمیل:amir_rko1995@ymail.com خــــــــبـــــــــر(هـــــمــــــه چــــیـــــز از هــــمـــــه جــــــا)

    خبر(همه چیز از همه جا)