گزارشي از برنامه شب گذشته نود خبر(همه چیز از همه جا)
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

گزارشي از برنامه شب گذشته نود

برنامه شب گذشته نود در حالي به روي آنتن رفت كه عادل فردوسي‌پور خداداد افشاريان را به عنوان كارشناس داوري ميهمان برنامه خود كرده بود و به بررسي ديدارهاي هفته‌ هفتم ليگ برتر و همچنين داربي 75 و حواشي آن پرداخت. برنامه «90» شب گذشته نيز گزارشي از وضعيت مردم مناطق زلزله زده در روز برگزاري داربي پخش كرد.

بررسي داوري هفته‌ ششم ليگ برتر از نگاه خداداد افشاريان

اين كارشناس داوري فوتبال به بررسي صحنه‌هايي از ديدارهاي هفته‌ ششم ليگ برتر پرداخت. خداداد افشاريان در بازي سپاهان و پيكان صحنه‌اي را كارشناسي كرد و معتقد بود كه دروازه‌بان ذوب آهن بايد اخراج مي‌شد.

او همچنين در صحنه درگيري نكونام و بنگر در بازي استقلال و پرسپوليس كه منجر به پاره شدن پيراهن بازيكن پرسپوليس شده بود را خطاي پنالتي به سود پرسپوليس دانست. افشاريان كار دروازه‌بان پرسپوليس كه براي اتلاف وقت خود را به روي زمين انداخته بود را نيز نادرست خواند و معتقد بود محسن تركي در صورت ديدن اين صحنه بايد برخورد مي‌كرد.

وي همچنين معتقد بود كه وقت اضافه اين بازي كه حدود 12 دقيقه بود بايد به طور كامل احتساب مي‌شد.

افشاريان در كارشناسي داوري ديدار ملوان و نفت نيز معتقد بود يك پنالتي اشتباه براي ملوان گرفته شده است و همچنين گل سالم تيم فوتبال نفت نيز مورد قبول واقع نشد.

اين كارشناس داوري در بررسي ديدار راه‌آهن ـ فولاد كه صحنه‌هاي زيادي داشت، پنالتي كه در برخورد دروازه‌بان راه‌آهن با بازيكن فولاد گرفته شده بود را اشتباه خواند و معتقد بود كه هيچ برخوردي انجام نشده است. همچنين گفت آفسايدي كه براي راه‌آهن گرفته شده بود، اشتباه است و گل راه‌آهن به اشتباه آفسايد اعلام شده بود.

مس كرمان ـ داماش گيلان آخرين ديداري بود كه خداداد افشاريان صحنه‌هاي داوري آن را تجزيه و تحليل كرد و طبق گفته او داور اين ديدار براي مس كرمان به اشتباه يك پنالتي گرفت و يك پنالتي داماش را نيز به اشتباه سوت نزد.

آذربايجان، عيبي يوخ

در برنامه شب گذشته «90» دوربين اين برنامه از مناطق زلزله زده آذربايجان غافل نماند و دوربين اين برنامه در روز داربي به ورزقان و روستاهاي اطراف آن سري زد و از حال و هواي اين روستا در روز برگزاري داربي 75 گزارشي تهيه كرد كه البته در آن روز بيشتر مردم آذربايجان دوست داشتند در تلويزيوني كه بچه‌هاي برنامه «90» با خود برده بودند، ديدار هفته‌ ششم تراكتورسازي تبريز را نگاه كنند. آنها وقتي كه مي ديدند تيمشان از حريف گل مي خورد شعار معروف «عيبي يوخ» را سر مي‌دادند. شعاري كه گويا بايد در زندگي خود هم به آن عمل كنند تا غم و سختي‌هاي حادثه‌اي كه بر سرشان آمده است را پشت سر بگذارند.

افشاريان شمشير را براي كميته‌ داوران از رو بست

افشاريان با بيان اين كه در اين فصل تنها يك بار به عنوان ناظر داوري از سوي كميته‌ داوران انتخاب شده است، گفت: بيشتر افرادي كه براي نظارت بازي‌هاي ليگ انتخاب مي‌شوند، كساني هستند كه به مسئولان اين كميته‌ نزديك‌ترند.

او ادامه داد: خود عسگري انسان خوبي است، اما كساني كه به او مشاوره مي‌دهند، عسگري را در مسير درستي قرار نداده‌اند. با اين كه بزرگان زيادي براي نظارت بازي‌هاي ليگ وجود دارند، اما از زماني كه عسگري آمده است، بيشتر اطرافيان او كه در كميته‌ داوران هستند براي نظارت بازي‌ها انتخاب مي‌شوند.

خداداد افشاريان درباره انتخاب محسن تركي براي چندمين بار به عنوان داور داربي گفت: اين ابلاغ به تركي باعث مي‌شود كه استرس ساير داوران كشور بالا برود. اگر قرار است كه وضعيت به اين شكل پيش رود، بهتر است از داوران خارجي استفاده كنيم. درست است كه دست كميته‌ داوران در اين فصل چندان باز نيست، اما افرادي مانند قهرماني مي‌توانستند بهترين گزينه براي قضاوت داربي هفتاد و پنج باشند. مطمئن باشيد داوراني كه مدعي قضاوت داربي 75 بودند، اين هفته‌ ليگ را با استرس زيادي قضاوت خواهند كرد. جامعه داوري كشور نسبت به اين مساله ناراحت است. تركي داور بزرگي است، اما انتخاب دوباره او، به داوري ما كمكي نمي‌كند. كميته‌ داوران حداقل مي توانست كمك‌هاي تركي در داربي 75 را تغيير دهد.

پديده امسال ليگ ميهمان برنامه «90» شد

يعقوب كريمي كه دو فصل پيش به عنوان سهميه اميد در تيم فوتبال استقلال حضور داشت ولي براي اين تيم بازي نمي‌كرد و پس از آن به نفت تهران پيوسته بود به دليل درخشش در ليگ امسال ميهمان شب گذشته برنامه «90» شده بود كه البته بايد ديد آيا اين بازيكن با توجه به حضورش در برنامه فردوسي‌پور بر خلاف بعضي از بازيكنان ديگري كه در گذشته به اين برنامه دعوت شده بودند و پس از آن افت كردند با اين مساله مواجه خواهد شد يا خير.

محمد رويانيان: كميته‌ انضباطي تا پايان فصل هواداران ما را محروم و جريمه مشخص كند

مديرعامل باشگاه پرسپوليس كه ميهمان تلفني برنامه «90» بود نسبت به رييس كميته‌ انضباطي فدراسيون فوتبال انتقادهايي داشت و در همين زمينه گفت: ما چهار داربي پشت سر هم را باختيم و پس از آن در بازي كه توانستيم در 10 دقيقه برابر استقلال به پيروزي برسيم، تماشاگران دو تيم هيچ برخوردي نداشتند و در اين بازي‌هاي حساس عالي عمل كردند. در بازي با داماش كه از ابتدا به بازيكن ما فحاشي مي‌شد، هيچ واكنشي نشان داده نشده است و نمي‌دانم كه روند برخوردها به چه شكل است. بايد در نوع برخوردهاي انضباطي، حسن زاده عدالت را رعايت كند.

وي افزود: پيشنهادم به كميته‌ انضباطي فدراسيون اين است كه از همين حالا تا پايان فصل هواداران ما را از حضور در بازي‌هاي پرسپوليس به طور كامل محروم كنند و مبالغي را به عنوان جريمه براي ما مشخص كنند تا ديگر خيالمان از برخوردهاي اين كميته‌ راحت شود. چنين برخوردهايي كه مي‌شود صحيح نيست و بايد در راي‌ها تعادل و عقلانيت رعايت شود.

رويانيان در ادامه صحبت‌هايش گفت: از مدتي كه در فوتبال هستم و از اين انتخابم هم پشيمانم، دو جمله را بسيار زياد مي شنوم يكي اين كه بايد فرهنگسازي كنيم و اين كه برخورد كنيم. البته نمي‌دانم كه اين فرهنگسازي از چه زماني بايد آغاز شود و در اين زمينه چه كارهايي ‌كرده‌ايم.

او همچنين معتقد بود در شرايطي كه تيمي مانند پرسپوليس در روز برگزاري بازي‌اش هيچ اختياري ندارد و هيچ يك از عوامل اجرايي بازي در اختيار باشگاه نيست، نبايد در صدور راي‌هاي انضباطي مربوط به رفتار تماشاگران باشگاه را جريمه كرد.

او همچنين نسبت به ارائه درصد مالكيت توپ در پايان بازي استقلال و پرسپوليس انتقاد داشت كه فردوسي‌پور در همين زمينه گفت كه آن آمار تنها براي نيمه دوم بازي بوده است .

محمد رويانيان درباره بازيكن كره‌اي اين تيم و اين كه آيا او سابقه بازي ملي دارد يا خير، ‌گفت: مدارك اين بازيكن براي ما ارسال شده است و همه اين موارد در آن وجود دارد.

** اسماعيل حسن زاده: راي بازي داماش و پرسپوليس اعلام شده است!

رييس كميته‌ انضباطي فدراسيون فوتبال ديگر ميهمان تلفني برنامه شب گذشته بود و درباره راي انضباطي تخلف تماشاگران استقلال و پرسپوليس در داربي گفت: ما تقريبا گزارش‌هاي داور، ناظر و نماينده فدراسيون را دريافت ‌كرده‌ايم، ضمن اين كه خودم هم يادداشت‌هايي از تخلفات اين بازي برداشته بودم و آنها را نيز لحاظ كرديم. همچنين تعدادي از ناظران نامحسوس ما هم گزارشاتي را ارسال كردند و به دليل اين كه قصد داريم تمام آنها را به طور كامل بررسي كنيم اعلام حكم كمي زمان بر خواهد بود.

وي درباره ديدار داماش و پرسپوليس و حكم كميته‌ انضباطي درباره رفتار تماشاگران در اين ديدار نيز گفت: راي اين ديدار اعلام شده است و حتي در اختيار سازمان ليگ هم قرار گرفته است.

** صادق درودگر: داربي گيلان در عضدي برگزار مي‌شود

مديرعامل باشگاه ملوان بندر انزلي ديگر ميهمان تلفني برنامه «90» بود كه در آستانه برگزاري داربي گيلان با او تماس گرفته شده بود.

درودگر درباره محل برگزاري داربي گفت كه اين بازي قطعا در ورزشگاه عضدي رشت برگزار خواهد شد. او همچنين درباره آرام كردن فضاي ورزشگاه‌ها دو پيشنهاد داد و گفت: 10 درصد بيشتر از درآمدي كه از تبليغات محيطي به تيم‌ها داده مي‌شود، در اختيار تيم‌هايي قرار گيرد كه در جريان برگزاري بازي‌هايشان فضاي سالمي در ورزشگاه‌شان حاكم است، همچنين مي‌توان از تماشاگراني كه تلاش مي‌كنند فوتبال را در فضاي آرام و سالمي برگزار كنند، براي بازي‌هاي بين‌المللي استفاده شود.

** غلامرضا بهروان: بازي نكونام در داربي مشكلي نداشت

سرپرست سازمان ليگ درباره انتقادهايي كه نسبت به توپ‌هاي ليگ برتر مي‌شود، گفت: اين توپ‌ها به تاييديه فيفا رسيده است، ضمن اين كه من هيچ گاه نگفتم كساني كه درباره كيفيت اين توپ‌ها مصاحبه كرده‌اند، مصاحبه‌هايشان را تكذيب كنند. هميشه نسبت به توپ‌ها انتقادهايي وارد مي‌شود و حتي اين مساله درباره توپ جابولاني كه در جام جهاني استفاده شد و همچنين توپ‌هاي يورو 2012 وجود داشت. به نظر مي‌رسد در تكنولوژي ساخت توپ‌هاي فوتبال و البسه تغييراتي به وجود آمده است كه ما بايد خود را با اين تغييرات سازگار كنيم.

بهروان درباره برگزار شدن يا نشدن جام حذفي گفت: جلسه خوبي با كارلوس كي‌روش داشتيم و بحث‌هاي مفصلي را انجام داديم كه درباره حرف و حديث‌هاي چند وقت اخير هم با هم صحبت كرديم. براي برگزاري جام حذفي با برنامه‌ مسابقات غرب آسيا مواجه هستيم و اين مساله بخشي از برنامه‌هاي ما را تحت تاثير قرار مي‌دهد. ما در تلاش هستيم كاري كنيم كه به سود منافع ملي باشد. نظر شخصي خودم هنوز هم اين است كه جام حذفي بايد برگزار شود و از موضع خودم پايين نيامدم.

او همچنين درباره حضور نكونام در داربي و صحبت‌هايي مبني بر اين كه او به عنوان سهميه خارجي استقلال در زمين حضور داشته است گفت: طبق قانون بازيكن خارجي به كسي گفته مي‌شود كه تابعيت كشور ديگري را داشته باشد. بنابراين از اين نظر جواد نكونام بازيكن ايراني محسوب مي‌شود.

او همچنين درباره اين كه گفته مي‌شود نكونام پس از پايان فصل نقل و انتقالات قرارداد خود را ثبت كرده است، گفت: ما از قبل تاريخي را به عنوان پايان فصل نقل و انتقالات به فيفا اعلام كرده بوديم كه 22 جولاي بود و هر قراردادي كه تا اين تاريخ ثبت شود، صحيح است. قرارداد نكونام هم قبل از اين تاريخ در هيات فوتبال ثبت شد.

** بازيكنان؛ اصلي‌ترين عامل جذاب نشدن داربي 75 از ديدگاه بينندگان «90»

سوال پيامك شب گذشته برنامه «90» به مهم‌ترين عامل جذاب نشدن بازي استقلال و پرسپوليس مربوط مي‌شد كه شامل سه گزينه بازيكنان ، تماشاگر و مربيان بود و البته به نظر مي‌رسيد گزينه همه موارد را مي‌توان به عنوان گزينه چهارم در پرسش پيامكي برنامه «90» اضافه كرد.

در پايان 70 درصد از بينندگان برنامه «90»، بازيكنان، 17 درصد از آنها تماشاگران و 13 درصد ديگر نيز مربيان دو تيم را مهم‌ترين عامل جذاب نشدن داربي 75 اعلام كردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نويسندگان : امیرحسین زینلی
  • تاريخ: سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:برنامه نود,نود,90,عادل فردوسی پور,فردوسی پور,,عادل,

  • khabarfarsi

    امیرحسین زینلی

    khabarfarsi

    http://khabarfarsi.loxblog.com

    خبر(همه چیز از همه جا)

    گزارشي از برنامه شب گذشته نود

    خبر(همه چیز از همه جا)

    ایمیل:amir_rko1995@ymail.com خــــــــبـــــــــر(هـــــمــــــه چــــیـــــز از هــــمـــــه جــــــا)

    خبر(همه چیز از همه جا)