چهارتيم شانس صعود به جام جهاني را دارند خبر(همه چیز از همه جا)
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

چهارتيم شانس صعود به جام جهاني را دارند

 سرمربي پرتغالي تيم ملي فوتبال گفتگوي مفصلي را با سيات فيفا در خصوص تيم ملي ايران، پرتغال، رئال مادريد و «سرآلکس فرگوسن» انجام داده است.

مرد دست راست فرگوسن پس از جدايي از منچستريونايتد، مربيگري رئال مادريد را پذيرفت و بعد مربي پرتغال شد. وي اکنون همه توان خود را بر روي تيم ملي ايران و راهيابي اين تيم به جام جهاني 2014 برزيل متمرکز کرده است.

فيفا با اين مربي قابل احترام در خصوص دوران درخشان کاري اش گفتگويي را انجام داده است. با مربي‌اي که شروع خوبي با تيم جوانان پرتغال داشت و با اين تيم دو بار رد سال‌هاي 1989 و 1991 به عنوان قهرماني تيم زير 20 سال جهان دست پيدا کرد.

 

فيفا: اجازه بدهيد در خصوص حضور شما به عنوان مربي ايران صحبت کنيم. بخت صعود اين تيم به رقابت‌هاي جام جهاني 2014 برزيل را چطور ارزيابي مي‌کنيد؟

کارلوس کي‌روش: نشانه‌ها اميدوارکننده هستند اما من به خوبي مي‌دانم که براي صعود مستقيم به اين رقابت‌ها کار مشکلي داريم. از نظر من تيم‌هاي ايران ، کره جنوبي، ازبکستان و قطر شانس قرار گرفتن در مکان دو تيم پاياني گروه را دارند. احترام زيادي براي لبنان قائلم که جهش‌هايي داشته اما فکر مي‌کنم آنها در پايان مرحله گروهي در جايگاه سوم قر ار بگيرند.

 

چه راهکاري براي صعود به جام جهاني در دستور کار قرار داده ايد؟ از بازيکنان خود چه خواهيد خواست؟

مي‌دانيم که رقابت‎هاي مقدماتي جام جهاني بسيار دشوار هستند و در هر مسابقه بايد با بهترين آمادگي ممکن به ميدان برويم. از زمان ورود به ايران تلاش کردم که ذهنيت بازيکنان را عوض کنم. من از آنها مي‌خواهم که به اين موضوع توجه داشته باشند که هر بازي مهم است. همه تيم‌ها مدعي هستند و هر تيمي‌که شما با آنها بازي مي‌کنيد به دنبال سه امتياز است.

آنها براي بردن، هم در خانه و هم در بازي‌هاي خارج از خانه نياز دارند که مبارزه کنند. فراتر از آن، هميشه بايد از شانس و ديگر فاکتورها به عنوان عواملي که از کنترل شما خارج هستند ياد کنيم. مي‌خواهم به اين موضوع اشاره کنم که در گروه سختي قرار گرفته ايم ضمن اينکه يکي از موانع واقعي ما در برگزاري اين مسابقات اين است که بايد از اين سوي آسيا به سوي ديگر برويم و بايد گفت که همه تيم‌ها جت اختصاصي ندارند. اميدوارم که تغييراتي ايجاد شود زيرا اين سبب آزار و اذيت ما مي‌شود.

 

برگرديم به حضور شما در پرتغال و جام جهاني 2010 در آفريقاي جنوبي. در خصوص شکست تيمتان در مرحله يک هشتم نهايي چه توضيحي داريد؟

ما بازي‌هاي زيادي انجام داديم ؛ 21 بازي در سال‌هاي 2009 و 2010 اما فقط آخرين بازي و آن هم مقابل اسپانيا را شکست خورديم که منجر به حذفمان از رقابت‌ها شد. مي‌خواهم اشاره کنم که ما در بهترين شرايط خود قرار نداشتيم. بعد از يک فصل طولاني مي‌بايست خود را شتاب‌زده آماده مي‌کرديم به همين خاطر ما بازيکناني نظير «ناني» را در آستانه رقابت‌ها به دليل مصدوميت از دست داديم. ديگراني که به ساير نفرات تيم اضافه شدند دربهترين شرايط تکنيکي و فيزيکي قرار نداشتند. شما کافي است فقط به عملکرد کريستيانو رونالدو که معمولا در رقابت‎هاي بزرگ درخشش دارد نگاه کنيد. در مجموع بايد بگويم که از عملکردمان راضي‌ام.

 

پرتغال هميشه در رقابت‌هاي فوتبال يکي از شانس‌هاي قهرماني به حساب مي‌آيد اما آنها هنوز يک جام جهاني و يک جام قهرماني در اروپا را نبرده اند. چرا؟

اين خاصيت فوتبال است . به نظر من دليل اصلي اين است که فوتبال پرتغال نسبت به تغييرات مقاومت نشان مي‌دهد و ايستاست.ما کشور کوچکي هستيم و گزينه‌هاي محدودي داريم. نياز داريم که تيم خود را براي گزينه‌هاي بيشتري در روي زمين تقويت کنيم. در فينال يورو 2004 که ما باختيم و هرگز آن را فراموش نخواهيم کرد بي شک نقطه اوج يک نسل بود. فوتبال گاهي اوقات نسبت به تيم‌هاي بزرگ ناسپاس است. هلند به خوبي اين را مي‌داند کما اينکه آنها موفق به فتح هيچ جام جهاني‌اي نشده‌اند.

 

در خصوص تجربه حضور در رئال مادريد توضيح دهيد؟

ما به خاطر سياست‌هاي اشتباه رئيس باشگاه متضرر شديم . وي اصرار مي‌کرد که بايد بازيکنان را به فروش برسانيم بدون اينکه به نيازهاي تکنيکي تيم توجهي داشته باشيم. او به حرف خورخه والدانو ( مدير فني پيشين رئال مادريد ) و من گوش نمي‌داد. تاکيد مي‌کرد که بايد ستارگان جديد به خدمت گرفت که به نظر من تيم را بي ثبات مي‌کردند. اين موضوع همچنين باعث شد که ميليون‌ها دلار پول هزينه شود و اخراج چند مربي را نيز در پي داشت . من الان با سياست رئيس فعلي باشگاه موافقم که به حرف مربي گوش مي‌دهد و نصايح او را مورد توجه قرار مي‌دهد و در نتيجه رئال در دو فصل گذشته دو جام مهم برده است.

 

نظر شما در خصوص رقابت فشرده بين رئال مادريد و بارسلونا در فوتبال اسپانيا ظرف چند سال گذشته چيست؟

اين دو ، تيم‌هايي هستند که از ريشه با هم تفاوت دارند. بارسلونا بازيکنان بزرگي چون ليونل مسي ، ژاوي و اينيستا را دارد که با حضور آنها ظرف چند سال گذشته چندين جام قهرماني برده اند و هنوز هم پتانسيل کسب جام را دارند. يک بار رئال توانست شان و منزلت خود را باز يابد و با توجه به بازيکنان خوب خود بارسلونا را پشت سر بگذارد. فکر مي‌کنم آنها در اين لحظه بهترين تيم‌هاي منطقه هستند. مسي و رونالدو سلاطين فوتبال هستند. بارسا و رئال اگر چه با يکديگر تفاوت اساسي دارند اما ورزش فوتبال به آنها نياز دارد. شما به عنوان يک مربي دوست نداريد که مقابل اين تيم‌ها قرار بگيريد و نمي‌توانيد احساس ترسي که از قرار گرفتن مقابل آنها بهتان دست مي‌دهد را متوقف کنيد.

 

شما دستيار فرگوسن بوده ايد. کسي که اخيرا هزارمين بازي را در کِسوت مربيگري منچستر يونايتد در ربع قرن پشت سر گذاشته است. آيا پيغامي‌براي او داريد؟

مشکل است که در خصوص او صحبت کنيم. با در نظر گرفتن اين موضوع که ما بخش کوچکي از فوتبال را مي‌سازيم، او به خاطر شخصيت استثنايي تجسم فوتبال محسوب مي‌شود. فرگوسن از جنس پله، مارادونا، دي استفانو و فرانس پوشکاش است. در فوتبال مرداني هستند که احترام را بر مي‌انگيزانند. آنها وقتي آنها به استاديوم قدم مي‌گذارند شما نمي‌توانيد جز دست زدن کاري انجام دهيد و فرگوسن يکي از آنهاست.

 

شما هم در باشگاه و هم در تيم ملي کار کرديد . کدام يک را ترجيح مي‌دهيد؟

اين دو با هم تفاوت دارند من مربيگري در سطح ملي را از آغاز دوران آماده سازي و يا شروع يک مسابقه دوست دارم اما بايد بگويم از آنجا که مدت زمان زيادي را مجبورم بدون رقابت پشت سر بگذارم دلم براي مربيگري باشگاهي تنگ مي‌شود. من کار روز به روز را دوست دارم، اينکه به استاديوم بروم و تمرينات را هدايت کنم. بهترين لحظات من در زمين و در کنار بازيکنان رخ مي‌دهد. اما مربيگري در رده ملي نوع ديگري از تعهد را طلب مي‌کند. شما براي هواداران همه باشگاه‌ها کار مي‌کنيد که اين خيلي مشکل است. شما مي‌توانيد در يک مسابقه از بهشت به جهنم برويد. وقتي مي‌بازيد در پايين ترين سطح قرار مي‌گيريد و همه کشور عليه شما بسيج مي‌شوند. نمي‌دانم چرا اما من مربيگري در سطح ملي را دوست دارم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نويسندگان : امیرحسین زینلی
  • تاريخ: سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:,

  • khabarfarsi

    امیرحسین زینلی

    khabarfarsi

    http://khabarfarsi.loxblog.com

    خبر(همه چیز از همه جا)

    چهارتيم شانس صعود به جام جهاني را دارند

    خبر(همه چیز از همه جا)

    ایمیل:amir_rko1995@ymail.com خــــــــبـــــــــر(هـــــمــــــه چــــیـــــز از هــــمـــــه جــــــا)

    خبر(همه چیز از همه جا)