ديدار ايران- امارات لغو شد خبر(همه چیز از همه جا)
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

ديدار ايران- امارات لغو شد

به دنبال موج تبليغاتي امارات درباره سفر رييس جمهور به جزيره ايراني ابوموسي در خليج فارس، لحظاتي پيش تلويزيون دوبي اسپورت به صورت زيرنويس خبر از لغو ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و امارات داد.

در اين خبر اشاره‌اي به علت لغو اين ديدار نشده است اما کارشناسان مسائل فوتبال خليج فارس بيان مي‌دارند علت لغو اين ديدار مربوط به فضاسازي تبليغاتي و سياسي وزارت امور خارجه دولت امارات متحده است.

پيش از اين قرار بود ديدار تيم‌هاي ملي ايران و امارات روز 29 فروردين در اين کشور برگزار شود.

در نامه‌ي گلايه‌آميز فدراسيون امارات آمده است که اين تصميم به خاطر سفر محمود احمدي‌نژاد رييس جمهور ايران به جزيره ابوموسي گرفته شده و آن‌ها مدعي هستند جزيره ابوموسي کشورمان متعلق به امارات است.

البته روابط بين‌الملل فدراسيون در تلاش بود تا مذاکره‌اي با رييس کميته انتقالي فدراسيون امارات داشته باشد و به آن‌ها يادآوري کند که فوتبال از مباحث سياسي جداست.

از آنجا که لغو اين مسابقه در فاصله چند روز مانده به سفر تيم ملي به امارات صورت مي‌گيرد، فعلا فدراسيون فوتبال مسابقه‌ي جايگزيني را براي تيم ملي که قرار بود با بازيکنان ذخيره خود عازم اين سفر شود تعيين نکرده است.

اماراتی ها مدعی شدند سفر رييس جمهور به ابوموسي هنگامی انجام گرفته که دو کشور موافقت کرده بودند، تلاش خود را برای رسیدن به توافقی در مورد این موضوع به کار بگیرند و فضایی مساعد برای ارتقای ثبات در منطقه پدید بیاورند!

این ادعاها در حالی بیان می شود که جزایر سه گانه، همواره جزیی جدایی ناپذیر از سرزمین ایران بوده و مقامات ایرانی از گذشته تاکنون همواره اعلام کرده اند که درباره تمامیت سرزمینی کشورمان به مذاکره و مصالحه نخواهند پرداخت.

این در حالی است که سفر رئیس جمهور یک کشور به بخش‌های گوناگون کشور خود، کاملاً طبیعی و معمولی است و در واقع این رسانه‌ها می‌کوشند به گونه‌ای جزایر سه گانه را بخشی جدا از سرزمین ایران معرفی کنند.

بی‌گمان، اقدام ناجوانمردانه فدراسيون امارات نباید بی پاسخ بماند و بر فدراسيون فوتبال کشورمان واجب است، هر اقدام متقابلی را از طریق فیفا انجام بدهد .


اخيرا تيم الشباب اين کشور با 6 گل توسط تيم پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا بدرقه شده بود.

نظرات شما عزیزان:

foozhan
ساعت22:54---24 فروردين 1391
سلام دوست خوبم اگر به مطالب ادبي علاقمندي خوشحال ميشم به من هم سري بزني.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نويسندگان : امیرحسین زینلی
  • تاريخ: پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:ایران,امارات,لغو,بازی,

  • khabarfarsi

    امیرحسین زینلی

    khabarfarsi

    http://khabarfarsi.loxblog.com

    خبر(همه چیز از همه جا)

    ديدار ايران- امارات لغو شد

    خبر(همه چیز از همه جا)

    ایمیل:amir_rko1995@ymail.com خــــــــبـــــــــر(هـــــمــــــه چــــیـــــز از هــــمـــــه جــــــا)

    خبر(همه چیز از همه جا)