همه چیز از عادل فردوسی پور خبر(همه چیز از همه جا)
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

همه چیز از عادل فردوسی پور

عادل یک روز از تحریریه روزنامه ابرار ورزشی سر در آورد و از آنجا پروژه «فردوسی پور» کلید می خورد. او از طریق یکی از دوستانش با مسئولان روزنامه ارتباط برقرار می کند و یک بار تلفنی به صورت مفصل با سردبیر وقت این نشریه ( اردشیر لارودی ) گفت و گو می کند.

عادل که رویای حضور در تحریریه بهترین روزنامه آن روزگار ایران را در سر می پروراند برای شروع کار عجله ای سرشار از اشتیاق داشت. فردوسی پور که می دانست نمونه کاری که قرار است به سردبیر روزنامه ارائه بدهد بسیار مهم است، از چند روز قبل روی یکی از مطالب مجله ورلد ساکر کار کرد و برگردان آن را با خود به روزنامه برد که مورد موافقت اردشیر لارودی قرار گرفت تا بدین ترتیب جوان خنده رو رفسنجانی وارد عالم رسانه شود.

اگر چه در متن ترجمه های دانشجوی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف ایرادات زیادی به لحاظ نگارشی به چشم می آمد، ولی از همان ابتدا می شد تفاوت ها را در موضوعاتی که او به آن می پرداخت با سایر مترجم های ورزشی دید. پیشرفت خیره کننده فردوسی پور باعث شد تا خیلی سریع او در صفحه سوم روزنامه جایگاه خاصی را برای خود دست و پا کند و طولی نکشید که خوانندگان حرفه ای روزنامه هر روز منتظر چاپ یک مطلب ویژه خارجی از وی بودند.

 
بلند پروازی های عادل

عادل که جاه طلب بود هر بار دنبال سوژه های خاصی می گشت و این چیزی نبود که از دیدگان اردشیر لارودی پنهان بماند. سردبیر روزنامه که از علاقه فراوان فردوسی پور برای کار در تلویزیون آگاه شده بود واسطه آشنایی با امیر حسینی، رئیس وقت گروه ورزش شبکه سوم سیما شد که خود سابقه ریاست در کمیته ملی المپیک را هم داشت. عادل ابتدا با حسینی و بعد هم نادرپور ملاقات می کند و متوجه می شود آن ها چندان از تن صدایی که او ارائه می دهد خوششان نمی آید و ایراداتی هم به برخی کلماتی که ادا می کرد گرفته اند. فردوسی پور نزدیک به یکسال وقت گذاشت تا این ایرادات را رفع کند. هر چند که در ابتدا چندان به او توجه نمی شد و این گزارشگر برجسته با گزارش یک بازی ضبط شده از لیگ برتر انگلیس کار خود را آغاز کرد. شاید همان سابقه مطبوعاتی و مسلط بودن او به زبان انگلیسی کمک بزرگی برای پیشرفت خیره کننده فردوسی پور بود. اصطلاحات، کنایه ها و اطلاعاتی که او در جریان گزارش هایش به مخاطب ارائه می داد او را به گزارشگری محبوب تبدیل کرد و با پیدایش برنامه 90 که کپی از دو برنامه تلویزیونی انگلیسی و ایتالیایی به حساب می آمد، شهرت وی به بالاترین حد رسیده و حالا بعد از 13 سال از شروع پخش این برنامه باید از نزدیک نوع برخورد مردم را با عادل دید تا از میزان محبوبیت او آگاه شد.


موبایلت را خاموش کن آقا پسر!

عادل فردوسی پور را خیلی ها جزو نخبگان کشور می دانند. او هرچقدر که محبوب تر و موفق تر پیش می رود، تشنه پیشرفت های بیشتر است. با وجود علاقه مندی غیرقابل وصف او به فوتبال، در عرصه علمی هم فردوسی پور عملکرد فوق العاده ای داشته است. او که در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کرده است در مقطع فوق لیسانس مهندسی صنایع را هم در این دانشگاه پشت سر گذاشته. او حالا استاد صنعتی شریف است و در کمتر از 24 ساعت پس از پخش برنامه 90 زبان تخصصی تدریس می کند. استاد وقت شناسی که هیچ وقت حاضر نیست در کلاس هایش غیبت کند و با وجود اشتیاق فراوان شاگردانش اجازه نمی دهد سر کلاس درس درباره برنامه شب گذشته بحث های آنچنانی انجام شود. اما جالب اینکه خارج از چهارچوب کلاس با همان شاگردانش کری خوانی داغی به راه می اندازد! عادل حساسیت عجیبی هم نسبت به استفاده از دوربین و موبایل در کلاسش دارد چرا که نمی خواهد تصویری از حضور او در کلاس به بیرون مخابره شود، اما خوش یک خاطره جالب از این موضوع دارد: «یک روز پای تخته مشغول نوشتن بودم که حس کردم یک نفر از ته کلاس مشغول تنظیم دوربین است. برگشتم دیدم یک نفر دوربین حرفه ای در دست دارد و می خواهد عکس بگیرد که فریاد زدم داری چه کار می کنی؟ دانشجو هم با خونسردی گفت استاد می خواهم عکس بگیرم بفرستم دوربین 90!»

متخصص دریبل کشویی ، عاشق تنیس و پینگ پنگ

عادل عاشق فوتبال است، کسی روی این موضوع حق تردید هم ندارد. او کاپیتان و شماره 10 تیم رسانه ورزش است و نوک خط حمله بازی می کند. او معمولا کند است و خیلی هم نمی دود ولی آنقدر جایگیری هایش خود است که همیشه بیشترین گل ها را زده. مجری برنامه 90 علاقه عجیبی هم به «چیپ زدن» دارد و هر کس برای نخستین بار مقابل او قرار بگیرد باید خود را برای دریبل کشویی های عادل آماده کند! عادل که سابقه گلزنی از وسط زمین به نیما نکیسا در بازی با هنرمندان را دارد به همراه رسانه ورزش در لیگ ب تهران جولان می دهد. او با اینکه صبح های پنجشنبه با تیمش تمرین دارد، عصر همان روز هم در جای دیگری بازی می کند و صبح جمعه هم با هم دانشگاهی هایش به فوتبال سالنی می رود که خیلی از اوقت به مصدومیت و فیزیوتراپی منجر می شود! عادل علاقه زیادی به تنیس و پینگ پنگ دارد، تقریبا به طور حرفه ای تنیس بازان مطرح دنیا را تعقیب می کند و در پینگ پنگ هم می تواند برای هر کسی رقیب جدی باشد!

جر زنی با طعم آب پرتغال!

اگر سری به تمرینات تیم رسانه ورزش بزنید متوجه می شوید که عادل تا چه حد جرزن است! همیشه سعی می کند تمرینات هوازی و گرم کردن ها را به نوعی بپیچاند و خیلی زود تیمش را بردارد و برای یک کری خوانی بزرگ آماده شود. عادل هر وقت سرمربی تیم غیبت کند سوت داوری هم به دست می گیرد و اگر تا 5 دقیقه به پایان بازی 5 گل عقب باشد آنقدر وقت را کش می دهد و به نقع تیمش سوت می زند تا بازی را برگرداند! این اخلاق عادل همیشه باعث درگیری در تمرین تیم می شود و همه شاکی هستند اما فردوسی پور هیچ وقت نمی بازد و دیگر هم تیمی هایش به این موضوع عادت کرده اند! او همیشه بر سر آب پرتغال با تیم مقابل کری دارد! اگر بهترین و مفیدترین نوشیدنی های دنیا را هم برایش بیاورند، باز هم سراغ آب پرتغال می رود!

مگر خواب هستید؟

عادل فردوسی پور به قول خودش با اینترنت زندگی می کند! وقتی هم اینترنت قطع شود همه شرکت های ساپورت کننده منتظر تماس های او هستند. وقت شناسی خاص او هم در نوع خودش جالب توجه است. دوستان نزدیک وی که بر سر مسائل مختلف با عادل کری دارند همیشه سعی می کنند شب ها موبایل خود را خاموش نگه دارند یا تلفن منزل را قطع کنند، چرا که هر لحظه از نیمه شب ممکن است اس ام اس یا تماسی از عادل برسد و وقتی به او یادآور می شود ساعت چهار نیمه شب است با تعجب می گوید: «مگر خواب هستید؟!»


نظرات شما عزیزان:

ناشناس
ساعت15:44---6 فروردين 1391
خوب بود استفاده کردم و در وبلاگ خودم گذاشتم با اجازه!

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نويسندگان : امیرحسین زینلی
  • تاريخ: یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:عادل,همه چیز,

  • khabarfarsi

    امیرحسین زینلی

    khabarfarsi

    http://khabarfarsi.loxblog.com

    خبر(همه چیز از همه جا)

    همه چیز از عادل فردوسی پور

    خبر(همه چیز از همه جا)

    ایمیل:amir_rko1995@ymail.com خــــــــبـــــــــر(هـــــمــــــه چــــیـــــز از هــــمـــــه جــــــا)

    خبر(همه چیز از همه جا)