سزار: در قهرماني سپاهان نبايد شک کرد خبر(همه چیز از همه جا)
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

سزار: در قهرماني سپاهان نبايد شک کرد

برونوسزار از جمله بازيکنان خارجي تأثيرگذار و تکنيکي است که پا به ليگ برتر ايران گذاشته، با پيراهن سپاهان در کوتاه ترين زمان ممکن عملکرد خوبي از خود نشان داده است.

متن کامل گفتگو با اين بازيکن در زير آمده است.


* قبل از هر چيز از اين بگو که با فوتبال ايران از چه زماني آشنا شدي و چطور شد که به ايران آمدي؟


زماني که برزيل بودم و متوجه شدم که از تيم ايراني پيشنهاد دارم اطلاعاتي از فوتبال اين کشور گرفتم و چند بازي از ليگ ايران ديدم و وقتي هم که وارد ايران شدم، هموطن خوبي مثل جان‌واريو به من کمک کرد و اصلاً احساس غربت نکردم و اکنون راحتم و خيلي زود خودم را با شرايط وفق داده‌ام. قبل از اينکه به ايران بيايم اخبار خوبي از اين کشور نمي‌شنيدم و چندان با فرهنگ ايران آشنايي نداشتم اما ورود به ايران متوجه شدم که جو خيلي خوب است و سپاهان هم شرايط ايده‌آلي دارد. قبل از اينکه به ايران بيايم چيزهايي شنيده‌ بودم که وقتي وارد آن شدم همه چيز را مغاير ديدم و مردم ايران مهمان‌نواز هستند. ايراني ها در برخي جهات مانند برزيلي ها هستند؛ آنها مثل مردم کشورم خانواده دوست هستند.


* در مورد فوتبال ايران چه فکر مي‌کني، آيا فوتبال ايران حرفه‌اي است؟


بله ليگ ايران حرفه‌اي است، من قبلاً در ارمنستان هم بازي کرده‌ام اما ليگ ايران قوي‌تر از ليگ اين کشور است و بازيکنان با تجربه و بزرگي داريم. در ليگ ايران چند تيم براي سرنوشت نمي‌جنگند. ليگ ايران يک مزيت دارد و اينکه قهرمان شدن در آن کار راحتي نيست و به همين دليل مي‌گويم که قدرتمند است.


* شرايط باشگاه سپاهان چطور است؟


وقتي وارد ايران شدم مي‌ديدم که همه از پرسپوليس و استقلال صحبت مي‌کنند اما وقتي کارم را با باشگاه سپاهان شروع کردم برايم جاي سؤال داشت که چرا کسي از اين باشگاه نمي‌گويد؟ من در باشگاه‌هاي بزرگي بازي کردم و سپاهان را هم يک باشگاه حرفه‌اي با امکانات و بازيکنان خوب مي‌بينم. شايد در ايران اکثراً دوست داشته باشند که در استقلال يا پرسپوليس بازي کنند، اما سپاهان خيلي حرفه‌اي است و من از حضورم در اين تيم راضيم.


 * بزرگ‌ترين هدفت از حضور در ليگ ايران چيست؟


در اين مدت کوتاهي که در سپاهان بودم از يک مسئله شگفت‌زده شدم و اين که اينجا هم مثل برزيلي‌ها همه فوتبال را پي‌گيري مي‌کنند، من هم اکنون در اين جو قرار گرفته‌ام و مي‌خواهم روز به روز پيشرفت کنم. نمي‌دانم چه سرنوشتي خواهم داشت، اما مي‌دانم که پيشرفت مي‌کنم.


* براي فصل بعد پيشنهادي از داخل و يا خارج از ايران داشته‌ايد؟


هنوز پيشنهاد خارجي نداشته ام، اما مي‌دانم که اين اتفاق مي‌افتد ولي اکنون دوست دارم تمرکزم روي سپاهان باشد.


* شايعاتي هست که پيشنهادهاي خوبي از ايران داري؟


شايعه هميشه وجود دارد و همه در مورد آن نظر مي‌دهند اما به صورت جدي چيزي نبوده. وقتي خودم برخي از اين شايعات را مي‌خوانم پيش خود مي‌گويم واقعا من اين پيشنهادها را دارم؟


* آيا دوست داري به پرسپوليس و استقلال بروي؟


همه چيز ممکن است، شايد خيلي از هواداران اين خواسته را داشته باشند اما اکنون موقعيت خوبي نيست که در اين رابطه صحبت کنم و مي‌خواهيم با سپاهان به قهرماني برسيم و براي آن بجنگيم. مي‌دانم که پرسپوليس و استقلال بزرگند اما از حضورم در سپاهان راحتم.


* قراردادت براي فصل بعد با سپاهان چگونه است؟


يک سال ديگر با سپاهان قرارداد دارم.


 


* آيا در برزيل هم مثل ايران شايعه در رسانه ها وجود دارد؟


بله همين شايعات در رسانه‌هاي برزيل هم هست، خصوصاً که اخبار در مورد فوتبال باشد.


* تا به حال از تجربه جانواريو که در استقلال بازي کرده استفاده کرده‌اي تا بداني شرايط پرسپوليس و استقلال چطور است؟


البته که جانواريو خيلي به من کمک کرد و اطلاعات خوبي از استقلال به من داد و شرايط را برايم تشريح کرد. در مورد پرسپوليس هم اطلاعات زيادي کسب کردم چون پيشنهاد جدي از اين تيم داشتم و حتي نزديک بود با اين تيم قرارداد ببندم. نه تنها جانواريو بلکه بقيه برزيلي‌ها هم اطلاعات خوبي به من دادند.


* ابراهيم توره از سپاهان به موناکوي فرانسه رفت، آيا تو هم چنين هدفي را دنبال مي‌کني؟


بله من هم چنين هدفي دارم اما اول بايد خودم را در سپاهان ثابت کنم. توره در همين ليگ قهرمانان آسيا خودش را نشان داد و دو باره هم با سپاهان قهرمان ليگ ايران شد. او ابتدا توانايي‌هايش را نشان داد و کاري کرد که همه به او احترام بگذارند. ليگ قهرمانان آسيا فرصت خوبي است تا خودم را نشان دهم. اول بايد در سپاهان موفق شوم تا گام‌هاي حضورم در اروپا را بردارم.


*نظرت در مورد بازيکنان ايراني چيست؟


وقتي ليگ ايران را ديدم متوجه شدم که بازيکنان ايراني خيلي تکنيکي و با تجربه هستند آنها بازيکنان با انرژي هستند.


* به غير جان‌واريو با کدام بازيکن سپاهان راحتي؟


بنگر


* کدام يکي از گلهايت را دوست داري؟


گلي که به مس کرمان زدم، همه را دريبل کردم و توپ وارد دروازه شد.


* چرا مقابل لخويا موفق به گلزني نشدي؟


در آن مسابقه چند فرصت خوب داشتم اما در تصميم‌گيري دچار اشتباه شدم.


* قبل از اينکه وارد فوتبال ايران شوي از بازيکناني مثل علي کريمي، علي دايي، مهدوي‌کيا کداميک را مي‌شناختي؟


من هيچ‌يک را نمي‌شناختم اما وقتي به ايران آمدم در مورد آنها شنيدم و فيلم بازي‌هايشان راديدم.


* رابطه‌ات با کرانچار چطور است؟


يک اصل حرفه‌اي مي‌گويم بايد به کادر فني نهايت احترام را گذاشت و تاکتيک‌هايش را پذيرفت. من هم چنين رابطه‌اي با کرانچار دارم.


* علاقه مردم برزيل به فوتبال بيشتر است يا ايران؟


همانطور که گفتم وقتي احساسات مردم ايران را ديدم شگفت‌زده شدم و متوجه شدم که ايراني‌ها با عشق خود به ورزشگاه مي‌آيند اما بايد بگويم عشق و علاقه در بين برزيلي‌ها بيشتر است. آنها با فوتبال زندگي مي‌کنند.


* نظرت در مورد سرمربي‌گري کي‌روش در تيم ملي ايران چيست؟


من اين روزها بازي‌هاي تيم ملي ايران را پي‌گيري مي‌کنم روي نيمکت اين تيم مربي بزرگي وجود دارد به نام کارلوس کي‌روش. خيلي دوست دارم بدانم که در تيم ملي ايران چه بازيکناني وجود دارند و از کدام تيم هستند. مطمئن هستم که تجربه کي‌روش به ايران کمک مي‌کند.


* کدام بازيکن جهان مورد علاقه‌ات است؟


رونالدوي برزيلي، اما متأسفانه فوتبالش متوقف شد و خداحافظي کرد، بعد از او به بازي فابيانو علاقه‌مندم ، او مدتي در اينترميلان بازي مي‌کرد و حاشيه‌هايي در فوتبال داشت. اما اکنون که به برزيل بازگشته راحت بازي مي‌کند. من سبک بازي‌اش را دوست دارم و فيلم بازي‌هايش را مي‌بينم.


* تيم مورد علاقه‌ات چيست؟


رئال‌مادريد را دوست دارم.


* فکر مي‌کنيد در ليگ ايران چه تيمي قهرمان شود؟‌


مطمئناً سپاهان، چون اختيار در دست خودمان است و ما فقط به خودمان فکر مي‌کنيم نه تيم ديگري، پس در قهرماني سپاهان شک نکنيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نويسندگان : امیرحسین زینلی
  • تاريخ: دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:سزار,قهرماني سپاهان,

  • khabarfarsi

    امیرحسین زینلی

    khabarfarsi

    http://khabarfarsi.loxblog.com

    خبر(همه چیز از همه جا)

    سزار: در قهرماني سپاهان نبايد شک کرد

    خبر(همه چیز از همه جا)

    ایمیل:amir_rko1995@ymail.com خــــــــبـــــــــر(هـــــمــــــه چــــیـــــز از هــــمـــــه جــــــا)

    خبر(همه چیز از همه جا)