اکبر محمدي: به جام جهاني صعود مي‌کنيم خبر(همه چیز از همه جا)
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

اکبر محمدي: به جام جهاني صعود مي‌کنيم

اکبر محمدي درباره آخرين وضعيت آماده‌سازي و برنامه‌هاي تيم ملي فوتبال جوانان که خود را براي مسابقات قهرماني آسيا در آبان‌ماه مهيا مي‌کند، اظهار کرد: ما سه اردو در ارديبهشت برگزار کرديم و اکنون بخاطر امتحانات آخر سال تحصيلي بازيکنان، تمرينات تعطيل است. اردوهاي ما از 16 خرداد از سر گرفته خواهد شد که در قالب اولين برنامه تا 22 خرداد اردو مي‌زنيم.

وي از برگزاري تورنمنت شش‌جانبه‌اي با شرکت تيم‌هاي ملي جوانان و نوجوانان خبر داد و گفت: اين تورنمنت از 23 خرداد در منظريه کرج برگزار مي‌شود که در آن تيم ملي جوانان، تيم‌هاي جوانان منتخب جنوب، مرکز، شمال غرب و شمال شرق ايران و همچنين تيم ملي نوجوانان حضور خواهند داشت. در مدتي که تمرينات تعطيل است ما بيکار نبوديم و وضعيت سه تيم منتخب جنوب، مرکز و شمال شرق را بررسي کرديم؛ اين تيم‌ها از ميان استعداديابي‌هاي گسترده‌اي که در کشور انجام شد در رده جوانان تشکيل شدند.

محمدي گفت: با وجود آن که سن جوانان بيشتر از نوجوانان است اما علي دوستي‌مهر سرمربي تيم ملي نوجوانان که علاقمند بود با تيم‌هاي رده سني بزرگتر بازي کند اين بازيها مي‌تواند براي آنها تجربه خوبي پيش از رقابت‌هاي قهرماني آسيا در مهرماه باشد.

سرمربي تيم جوانان در بيان هدفش از برگزاري اين تورنمنت، خاطرنشان کرد: تعداد بازيکنان در رده جوانان زياد است؛ با توجه به اينکه الان برخي از بازيکنان تيم ملي در ليگ برتر هم بازي مي‌‌کنند و تعداد اين بازيکنان رو به افزايش است ما سعي کرديم شرايطي را ايجاد کنيم تا امکان رقابت براي تمام نفراتي که مي‌خواهند در تيم جوانان باشند وجود داشته باشد. ضمن اينکه نفرات فعلي تيم ملي هم همواره احساس کنند ممکن است در هر مقطع زماني جايگاهشان را از دست بدهند؛ بنابراين تلاش‌ها دوچندان خواهد شد. الان در مجموعه تيم جوانان وضعيتي بوجود آمده که براي هر پست هفت يا هشت بازيکن خوب آماده وجود دارد که مي‌بايست بهترين نفرات انتخاب شوند.

محمدي درباره اردوهاي تدارکاتي خارج از کشور تيم جوانان نيز گفت: طبق برنامه ما از 20 تيرماه به مدت 10 روز اردويي را در کرواسي خواهيم داشت و در آنجا مسابقاتي را با تيم‌هاي ملي جوانان کرواسي، صربستان و بوسني هرزگوين برگزار مي‌‌کنيم. نناد نيکوليچ که عضو کادر فني تيم ماست به کرواسي رفته تا مقدمات حضور تيم ايران و برنامه‌هايش را فراهم کند.

وي افزود: همچنين قرار است شهريورماه اردويي را در ايتاليا و کمپ تيم‌هاي ملي اين کشور برگزار کرده و مسابقه‌اي با تيم جوانان آنها داشته باشيم. اگر اين برنامه لغو شود قطعا در همين مقطع زماني به تورنمنت ويتنام مي‌رويم. در مهرماه هم دو بازي تدارکاتي در قطر با تيم جوانان قطر خواهيم داشت و بنابر مذاکراتي که داشتم بعد از آن در کيش دو بازي تدارکاتي هم با تيم جوانان عربستان انجام مي‌دهيم. ما پس از قرعه‌کشي رقابت‌هاي جوانان آسيا تصميم گرفتيم ديدارهاي تدارکاتي تيم ايران با حريفاني مشابه تيم‌هاي همگروهش در آن رقابت‌ها باشد.

سرمربي تيم جوانان درباره شناخت از حريفان اين تيم در مرحله گروهي رقابت‌هاي قهرماني آسيا يعني تيم‌هاي ژاپن، کويت و امارات گفت: امارات که ميزبان بازي‌هاست و سعي مي‌کند از تمام امتيازاتش براي موفقيت استفاده کند. ژاپن هم هميشه در تمام تورنمنت‌ها حاضر بوده و اکثرا عملکرد موفقيت‌آميزي داشته است. تيم‌هاي جوانان ژاپن کمترين نوسان را در دوره‌هاي مختلف داشته‌اند که بخاطر آماده‌سازي مستمرشان است. درباره کويت هم چيزي نمي‌توان گفت چرا که اين تيم در مرحله مقدماتي به عنوان تيم دوم از گروهش صعود کرد.

وي در پاسخ به اين سوال که ژاپن که در مرحله مقدماتي تيم سوم گروهش شد و در قالب يکي از دو تيم برتر سوم گروه‌ها به مرحله نهايي راه يافت، واقعا کيفيت سال‌هاي گذشته را دارد، اظهار کرد: شايد آنها در مرحله مقدماتي با تمام ظرفيت‌شان شرکت نکرده باشند اما همواره در مراحل نهايي حضور مقتدرانه‌اي داشته‌اند. آنها هميشه به دنبال صعود به جام جهاني بوده‌اند. در مجموع در رده جوانان ديگر نمي‌توان گفت تيم ضعيفي وجود دارد و من فکر مي‌کنم تيم‌هايي که قدرت نسبتا بيشتري دارند به طور مساوي در گروه‌ها پخش شده‌اند.

محمدي تاکيد کرد: حساس‌ترين بازي تيم ايران در اين رقابت‌ها ديدار پلي‌آف خواهد بود که در صورت صعود از مرحله گروهي اين رقابت‌ها بايد آن را برگزار کنيم. ما آنجا با يکي از سه تيم کره‌جنوبي، عراق يا حتي تايلند روبرو خواهيم داشت که هر کدام ويژگي‌هاي خاص خود را داشته و تيم‌هاي قوي هستند. پيروزي ما در آن مسابقه احتمالي مجوز حضور در نيمه‌نهايي و طبعا يکي از چهار سهميه جام جهاني ترکيه در سال 2013 خواهد بود.

سرمربي تيم جوانان درباره مسابقات جام جهاني جوانان نيز گفت: با وجود حريفان سرسختي که خواهيم داشت اما کار تيم جوانان ايران مشخص است و با استفاده از حداکثر پتانسيل بازيکنانش به مصاف آنها مي‌رود. ما به کار خودمان اعتقاد کامل داريم و مي‌خواهيم همه مسوولان، باشگاه‌‌ها، رسانه‌ها و... کمک کنند تا تيم ايران پس از 40 سال بتواند راهي جام جهاني جوانان شود که واقعا شايستگي رسيدن به اين مهم را داريم. حيف است که پس از سال‌‌ها جام جهاني جوانان در ترکيه و نوجوانان در امارات برگزار شود و تيم‌هاي ايران در آن حضور نداشته باشند. اين دو جام جهاني متعلق به تيم‌هاي آسيايي است و تحت هيچ شرايطي نبايد فرصت حضور در آنها را از دست بدهيم.

وي درباره تيم ايران افزود: 15 تا 17 بازيکن اصلي در تيم جوانان تقريبا وضعيت ثابتي پيدا کردند که در تمام اردوها هستند اما براي تکميل کادر تيم رصدهاي ما نبايد متوقف شود، چون ويژگي بازيکنان در سنين پايه طوري است که خيلي سريع به لحاظ فيزيکي و حتي فني تغيير وضعيت مي‌دهند. اين رويه بايد ادامه داشته باشد و اميدوارم روزي برسد که ايران هم مانند کشورهاي پيشرفته اروپايي چون آلمان، اسپانيا، ايتاليا و.... در هر رده سني صاحب تيم‌هاي ملي A و B و C باشد که همواره بتواند از فرصت جايگزين نفرات استفاده کند.

محمدي در پايان خاطرنشان کرد: يکي از دستاوردهاي بزرگ تشکيل مجموعه تيم جوانان داشتن 6 يا 7 بازيکن در ليگ برتر است که اين در گذشته سابقه ندارد. در مقطع فعلي ما به تعامل باشگاه براي در اختيار گذاشتن بازيکنان‌شان نياز جدي داريم و از الان قول مي‌دهم پس از مسابقات قهرماني آسيا که اميدواريم با قهرماني ايران خاتمه يابد، تمام ملي‌پوشان جوانان مي توانند تا آخر فصل کاملا در اختيار باشگاه‌هايشان باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نويسندگان : امیرحسین زینلی
  • تاريخ: شنبه 6 خرداد 1391برچسب:اکبر محمدي,

  • khabarfarsi

    امیرحسین زینلی

    khabarfarsi

    http://khabarfarsi.loxblog.com

    خبر(همه چیز از همه جا)

    اکبر محمدي: به جام جهاني صعود مي‌کنيم

    خبر(همه چیز از همه جا)

    ایمیل:amir_rko1995@ymail.com خــــــــبـــــــــر(هـــــمــــــه چــــیـــــز از هــــمـــــه جــــــا)

    خبر(همه چیز از همه جا)