گزارش تمرين امروز تيم ملي واليبال خبر(همه چیز از همه جا)
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

گزارش تمرين امروز تيم ملي واليبال

ايران با اضافه کردن 3 امتياز بازي با ونزوئلا 11 امتيازي شد و به پله دوم رسيد.

تيم ملي امروز براي مرور تاکتيک برد صربستان راهي سالن متروپوليتين شد. خوليو ولاسکو، سرمربي تيم ملي واليبال، قبل از عوض شدن معادلات، آن هم با باخت چين و استراليا، در جلسه بعد از ظهر آناليز به شاگردانش براي برد صربستان تاکيد کرده بود.

وي صبح امروز هم از آنها در حد تيم پيروز مقابل قهرمان اروپا انتظار داشت. بازيکنان او که با شنيدن خبر کنار رفتن دو رقيب از گود سر از پا نمي‌شناختند و قول بازي بي‌نقص را داده بودند، همان طور کار کردند که سرمربي آرژانتيني مي‌‌‌خواست. طوري که ولاسکو بعد از تمرين از آن‌ها راضي بود: «به بچه ها گفته بودم تمرين نمي‌رويم براي عرق کردن و ريکاوري. بلکه بايد کاملا آماده شويد. بچه‌ها خيلي خوب تمرين کردند، با اينکه خيلي سخت بود.»

 

مثل هميشه اول حرکات کششي. بعد هم سرويس و دريافت براي شروع کار توپي. بعد از آن دوباره بازيکنان دو تيم شدند تا تاکتيک‌هاي تيم را مرور کنند. اما تاکيد ولاسکو همان طور که قبلا هم گفته بود، توپ‌گيري بود. فرهاد ظريف وقتي بقيه تمرين دفاع روي تور داشتند، با خوان سيچلو دستيار ولاسکو دريافت کار مي‌کرد. خوان اسپک مي‌زد و فرهاد ظريف هم توپها را جمع مي‌کرد.

خيلي زود نوبت به کار تيمي رسيد. محمد موسوي، مهدي مهدوي، امير غفور، حمزه زريني، سعيد مصطفي وند و رضا قرا در زمين چپ و عليرضا نادي، سعيد معروف، پوريا فياضي، عليرضا مباشري، فرهاد ظريف و فرهاد قائمي در زمين راست بازي مي‌کردند.

ولاسکو همه جور توپي را روي دست دريافت کننده‌ها مي‌فرستاد. حتي وقتي بازيکني براي زدن سرويس مي‌رفت، اشاره مي‌کرد كه روي دست چه کسي بزند. اگر توپ‌گيري خوب بود که بازي ادامه پيدا مي‌کرد وگرنه دوباره همان حرکت تکرار مي‌شد. بعضي مواقع حتي به بار سوم هم مي‌کشيد تا دريافت درست انجام شود. البته در اين بين از دفاع روي تور هم غافل نبود.

بعد از هر اشتباه هم بازي را قطع مي‌کرد تا نکات لازم را يادآوري کند. درباره دفاع روي تور براي اينکه کار ملومس‌تر باشد مي‌گفت: «فکر کنيد دورازه است آن‌قدر زاويه را تنگ کنيد که توپ عبور نکند.»

 

تمرين آن قدر جدي بود که ديگر از کري خواني بازيکنان خبري نبود. همه انگيزه داشتند تا آمادگي خودشان را به سرمربي نشان دهند. براي ولاسکو اما توپ‌گيري خيلي اهميت داشت. به همين خاطر چندين بار و از زواياي مختلف توپ‌هاي بلند و کوتاه روي دست فرهاد ظريف ليبروي تيم مي‌انداخت. وقتي ظريف نتوانست دو سه توپ را جمع کند، آن وقت بود که ولاسکو با عصبانيت فريادي کشيد و توپي را شوت کرد. البته کنار فرياد و عصبانيت، او بازيکنانش را هم تشويق مي‌کرد. آن هم کاملا ايراني با گفتن «آفرين،آفرين».

اين تمام کار نبود. وقتي زريني از ناراحتي دفاع روي تورش فرياد زد، در مقابل ولاسکو با گفتن good , well او را آرام کرد، اما کم کم با خوب شدن تمرين بازيکنان، ولاسکو هم راضي شد. خودش مي گويد: «من از تيم خواسته‌ام تا فردا خوب توپ‌گيري کنند، بچه ها هم در تمرين عکس العمل‌هاي خوبي داشتند.» مرحله آخر تمرين دوباره دريافت بود و سرويس. با رسيدن تيم پورتوريکو براي تمرين ولاسکو سوت پايان کار را زد و حتي به فرهاد قائمي که هميشه اجازه مي‌گرفت چند سرويس اضافه بزند، اجازه نداد.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نويسندگان : امیرحسین زینلی
  • تاريخ: جمعه 19 خرداد 1391برچسب:گزارش تمرين امروز تيم ملي واليبال,

  • khabarfarsi

    امیرحسین زینلی

    khabarfarsi

    http://khabarfarsi.loxblog.com

    خبر(همه چیز از همه جا)

    گزارش تمرين امروز تيم ملي واليبال

    خبر(همه چیز از همه جا)

    ایمیل:amir_rko1995@ymail.com خــــــــبـــــــــر(هـــــمــــــه چــــیـــــز از هــــمـــــه جــــــا)

    خبر(همه چیز از همه جا)