اگر من مربي تيم‌ملي بودم اعدامم مي‌كردند خبر(همه چیز از همه جا)
.:: Your Adversing Here ::.
? ?

اگر من مربي تيم‌ملي بودم اعدامم مي‌كردند

يكي از جدي‌ترين منتقدان كارلوس‌كي‌روش طي ماه‌هاي گذشته پرويز مظلومي بود. سرمربي سابق آبي‌پوشان كه تعداد زيادي از بازيكنان تيم ملي تحت نظر او در استقلال بازي مي‌كردند، گاهي بر سر در اختيار گرفتن همين بازيكنان و گاهي بر سر مسائل ديگر با سرمربي پرتغالي تيم ملي وارد چالش مي‌شد.

حالا ببينيم بعد از تساوي تلخ تيم ملي مقابل قطر، ارزيابي فني اين مربي فوتبال در مورد تيم كي‌روش چيست. اين مصاحبه پرويز مظلومي با روزنامه ايران ورزشي است.

 

*دومين بازي تيم ملي در ورزشگاه آزادي منجر به تساوي مقابل قطر شد. اين بازي را به لحاظ فني چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

همه ديدند كه تيم ملي بازي خوبي از خود به نمايش نگذاشت. بازي بي‌كيفيتي بود و بيشتر من به‌عنوان يك مربي دلم به حال هواداراني سوخت كه در ورزشگاه آزادي بودند. هيچ كس فكرش را نمي‌كرد 100 هزار تماشاگر به ورزشگاه بروند. تساوي مقابل قطر به اعتقاد من بدترين خبر براي اين هواداران بود.

*در خلق اين نتيجه بيشتر بازيكنان مقصر هستند يا مربي؟

بستگي دارد از كدام سو نگاه كني. اگر من روي نيمكت تيم ملي بودم قطعا بعد از تساوي مقابل قطر در همان ورزشگاه آزادي اعدامم مي‌كردند! اما چون كروش روي نيمكت تيم ملي است همه الان بازيكنان را مقصر مي‌دانند.

*شما باشيد چه كسي رامقصر اين باخت اعلام مي‌كنيد؟

بايد منصف بود. من نمي‌خواهم بگويم كروش مقصر است يا بازيكنان. همه در اين باخت نقش دارند اما روي سخنم با كساني است كه فصل قبل از من انتقاد مي‌كردند. من هفته‌ها بازيكنان كليدي‌ام را در اختيار نداشتم. شما فكر مي‌كنيد بازي كردن بدون آندو كه 14 هفته نبود يا مجتبي جباري كه 10 هفته براي ما بازي نكرد يا زندي كه او هم 14 هفته براي ما بازي نكرد آسان است؟ بعضي‌ها فكر مي‌كردند من مي‌توانم بدون اين بازيكنان شاهكار كنم اما ديديد كه تيم ملي با وجود در اختيار داشتن بهترين بازيكنان امروز فوتبالمان نتوانست يك موقعيت روي دروازه قطر درست كند.

*يك بار توپ به تير دروازه قطر خورد.

موقعيت‌سازي به آن صحنه‌اي مي‌گويند كه بازيكن قطر با ضربه سر دروازه ما را تهديد كرد نه توپي كه روي اوت دستي و اشتباه به نكونام رسيد و او توپ را به تير دروازه زد. به اين موقعيت‌سازي نمي‌گويند. تيم ايران در بازي با قطر هرگز نمايش خوبي از خود بر جا نگذاشت و من به شدت از كيفيت اين بازي ناراحتم.

*تصور مي‌كنيد با اين سبك بازي مي‌توانيم به جام جهاني صعود كنيم؟

با اين وضعيت خير. من اميدوارم در سبك بازي تيم ملي تجديد نظر بشود. ما بسيار ناهماهنگ بوديم و نتوانستيم پاس‌هاي درستي به يكديگر بدهيم. اميدوارم تيم ملي در بازي‌هاي آينده بتواند عملكرد بسيار بهتري داشته باشد. تازه شنيدم كه در بازي با لبنان كريمي و تيموريان را نداريم. اين موضوع نگراني‌هاي ما را بيشتر مي‌كند.

*روش بازي تيم ملي در ورزشگاه آزادي قابل قبول بود؟

تيمي كه با روش 1-5-4 بازي مي‌كند معلوم است دنبال چه چيزي مي‌گردد. كروش از روشي كاملا دفاعي بهره گرفته بود. او تنها يك مهاجم را در خط حمله قرار داد و اصلا نتوانست از اين همه ستاره خوب بازي بگيرد. البته بازيكنان هم مقصر هستند. شايد آنها نتوانستند دستورات تاكتيكي كروش را به خوبي اجرا كنند.

*گذشته از بحث تيم ملي آيا در فصل جديد با تيمي وارد ليگ برتر خواهيد شد؟

فعلا كه فوتبال مي‌بينم و روزنامه مي‌خوانم. با تيمي صحبت نكرده‌ام.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نويسندگان : امیرحسین زینلی
  • تاريخ: پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:تيم‌ملي ایران,پرويز مظلومي,

  • khabarfarsi

    امیرحسین زینلی

    khabarfarsi

    http://khabarfarsi.loxblog.com

    خبر(همه چیز از همه جا)

    اگر من مربي تيم‌ملي بودم اعدامم مي‌كردند

    خبر(همه چیز از همه جا)

    ایمیل:amir_rko1995@ymail.com خــــــــبـــــــــر(هـــــمــــــه چــــیـــــز از هــــمـــــه جــــــا)

    خبر(همه چیز از همه جا)